پساب شهر قم در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور مدیریت هرچه بهتر منابع آبی در استان، پساب شهر قم در بخش صنعت استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی نظرزاده گفت: بستر‌های مورد نیاز برای انتقال پساب قم به شهرک‌های صنعتی استان که در جاده قم - تهران قرار گرفته‌اند، فراهم شده‌است و با این کار حجم قابل توجهی از نیاز آبی واحد‌های تولیدی از پساب تصفیه شده تامین خواهد شد.

 معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای قم افزود: استفاده از پساب تصفیه شده و دارای کیفیت لازم در بخش صنعت، یکی از مهمترین راهکار‌ها برای کاهش مصرف آب استان است که طی سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته و اکنون با سرمایه‌گذاری انجام شده زیرساخت‌های استفاده از آن در برخی از شهرک‌های صنعتی قم فراهم است.

او ادامه داد: در همین رابطه توافق‌های لازم میان شرکت آب و فاضلاب و شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده تا پساب شهر قم در بخش صنعت مورد استفاده قرار گیرد که این کار با ایجاد خطوط انتقال و تصفیه خانه در حال انجام است و ما آمادگی داریم که این کار را در همه مناطق استان که واحد‌های صنعتی در آن فعال است، توسعه دهیم.

نظرزاده با اشاره به این که هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه مدیریت فاضلاب و پساب در قم موجب توسعه استان است، گفت: در همین رابطه درآمد حاصل از انتقال پساب قم به شهرک‌های صنعتی نیز در راستای توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهری در بخش‌های مختلف هزینه خواهد شد.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

گفتنی‌است دولت سیزدهم برای توسعه شبکه فاضلاب در شهر قم برنامه عملیاتی دارد و برای این طرح که طی سه سال تکمیل خواهد شد یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته‌است.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/41218
اخبار مرتبط

نظرات شما