مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم:

۵۰ کارگاه عمرانی درسطح راه‌های استان قم فعال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: ۵۰ کارگاه عمران جاده‌ای در طول ۷۵۰ کیلومتر از سطح راه‌های این استان مشغول فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین زنجیرانی فراهانی درگفت وگویی اظهار داشت: درطول راه‌های شریانی استان به طور متوسط در هر ۱۵ کیلومتر یک کارگاه به فعالیت مشغول است.

وی اظهار داشت: اهم فعالیت‌های تعریف شده دراین کارگاه‌ها شامل ایمن سازی، بهسازی وروکش آسفالت راه‌ها، تعمیر و ایمن سازی ابنیه فنی، تعویض ونصب تجهیزات ایمنی( باتوم های ارتجاعی، بشکه های ایمنی، چراغهای راهنمایی، پیام متغیرهای دیجیتال و ...)، تعمیر، تعویض و نصب تابلو و علائم ترافیکی و.... می‌باشد.

زنجیرانی فراهانی در ادامه به میزان اعتبار تخصیصی پروژه‌های عمران جاده‌ای قم اشاره و عنوان کرد: با توجه به متغیرهای ملحوظ در عقد قراردادها، میزان اعتبارات تخصیصی به طور دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد اما به طور متوسط افزون بر هشت هزار میلیارد ریال، اعتبار تخصیصی این پروژه‌هاست.

وی در خصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح‌های منظور اظهار داشت: با عنایت به اولویت بندی‌های لحاظ شده درتامین ایمنی و تسهیل سفرهای نوروز ۱۴۰۲، این کارگاه‌ها از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال به طور موقت تعطیل شد که پس از پایان ایام نوروزی مجددا به فعالیت مشغول شدند.

زنجیرانی فراهانی با یادآوری این مهم که فعالیت همزمان ۵۰ کارگاه عمران جاده‌ای با حجم عملیاتی گسترده درسطح راههای استان، رکورد زنی است تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌های تعریف شده در این کارگاه‌ها که از سال ۱۴۰۱ اجرایی شدند درحال حاضر از پیشرفت فیزیکی صددرصدی برخوردارند.

وی پیشرفت فیزیکی تعداد معدودی از این پروژه‌ها را زیر ۱۰ درصد اعلام و توضیح داد: با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و آغاز فعالیت کارگاه‌های جاده‌ای استان قم، انشاءالله شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه‌ها باشیم.

زنجیرانی فراهانی، اجرای طرح‌های بهسازی آزادراه قم- تهران، بهسازی بزرگراه سلفچگان- دلیجان، بهسازی محور قم- جعفریه را بخشی از پروژه‌های معروف دراین ۵۰ کارگاه عمرانی دانست و گفت:‌ بهسازی و تعریض محور باغیک- تفرش، بهسازی محور قم- قنوات، تعمیر و تعویض پل‌های حوزه استحفاظی، اجرای طرح خط کشی، احداث تقاطع باغیک- تفرش، و ...تعداد دیگری از این پروژه‌ها می‌باشد.

وی با تشکر از حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی درخصوص انجام طرح‌های عمرانی این اداره‌کل، ضمن تاکید بر رعایت جامع مقررات از تمامی کاربران بویژه رانندگانی که از محل اجرای پروژه‌های عمران جاده‌ای تردد می‌کنند، درخواست کرد که تعامل لازم را با مجریان پروژه‌ها داشته باشند تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری و زمینه تسریع در فرایند تکمیل طرح‌ها فراهم شود.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41295
اخبار مرتبط

نظرات شما