توسط دبیر ستاد برگزاری ترویج فرهنگ پهلوانی قم؛

برنامه‌های هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در قم تشریح شد

در آستانه فرارسیدن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی دبیر ستاد برگزاری این ایام به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.

 علی بهلولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این نکته که فرهنگ پهلوانی و معنویت در ورزش پیشینه‌ای دیرین در ورزش این مرزوبوم دارد اظهار داشت: تأکید بر تزکیه نفس و اولویت اخلاق در ورزش  توسط قهرمانان از سفارش‌های دین اسلام و بزرگان ما بوده است ،به همین مناسبت به جهت توسعه این فرهنگ ارزشمند و قدردانی از عزیزانی که در این عرصه تلاش‌های گسترده‌ای را دارند در تقویم جمهوری اسلامی روز ۱۷ شوال به‌عنوان فرهنگ پهلوانی نام‌گذاری شده است.
وی افزود: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان قم با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای کشتی پهلوانی برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی نموده است.
​​​​​وی ادامه داد: روز اول این هفته به نام فرهنگ پهلوانی ایثار و شهادت نام‌گذاری شده است که حضور جامعه ورزش و جوانان در گلزار شهدای مدافع حرم و اجرای آیین غبارروبی از شاخص‌ترین برنامه اولین روز می‌باشد.
مسئول بسیج ورزشکاران استان قم ادامه داد: روز دوم به نام فرهنگ پهلوانی و روحیه جوانمردی و دفاع از سلامت مردم نام‌گذاری شده است که حضور جامعه ورزش در بیمارستان و تجلیل از کادر درمان از برنامه‌های این روز می‌باشد.
وی اضافه کرد: روز سوم به نام فرهنگ پهلوانی و نواهای آیینی با تجلیل از مرشدین زورخانه‌ای ادامه می‌یابد و روز چهارم با عنوان فرهنگ پهلوانی انفاق و کمک‌های مؤمنانه می‌باشد که برنامه‌ریزی برای اهدای کمک‌های مؤمنانه در این روز پیش‌بینی‌شده است‌.
 دبیر ستاد برگزاری ترویج فرهنگ پهلوانی قم تصریح کرد: همچنین روز پنجم بانام ترویج فرهنگ ورزش زورخانه‌ای می‌باشد که مراسم ویژه‌ای در سالن باستانی پیامبر اعظم(ص) پیش‌بینی گردیده است، روز ششم نیز بانام فرهنگ پهلوانی اخلاص و عمل نام‌گذاری شده که در این روز تجلیل از مروجین فرهنگ پهلوانی و اخلاق در ورزش انجام خواهد شد.
بهلولی عنوان داشت: آخرین روز به نام فرهنگ پهلوانی و مقاومت نام نهاده شده است که با تجلیل از ایثارگران ورزشکار خاتمه می‌یابد.
وی افزود: از همه فعالان عرصه ورزش تقاضا داریم با حضور پرشور خود در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده مروج و توسعه‌دهنده این فرهنگ ارزشمند باشند تا نونهال و نوجوانانی که پا به عرصه فعالیت‌های ورزشی گذاشته‌اند احترام به پیشکسوتان و تزکیه روح در کنار رشد جسم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41866
اخبار مرتبط

نظرات شما