قم فردا گزارش می‌دهد؛

غرور و افتخار حس مشترک بازدیدکنندگان از نمایشگاه هوافضای سپاه

اشتیاق دیدن تجهیزات نظامی هوافضا در چشمان بازدیدکنندگان موج می‌زند از دیدن این همه پیشرفت گاهی از سر تعجب مطالبی را با هم زمزمه می‌کنند و دقیق به صحبت‌های راویان مستقر در کنار تجهیزات گوش می‌دهند، غرور و افتخار حس مشترک همه بازدیدکنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه با نام «آسمان اقتدار» از  آغاز هفته افتتاح شده است و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
بازدیدکنندگان به‌صورت گروهی و خانوادگی در بدو ورود کلیپی از دستاوردهای هوافضای سپاه را مشاهده می‌کنند، پیکر یک شهید گمنام تازه تفحص شده در ابتدای نمایشگاه فضای معنوی خاصی به نمایشگاه داده است.
اشتیاق دیدن تجهیزات نظامی هوافضا در چشمان بازدیدکنندگان موج می‌زند از دیدن این همه پیشرفت گاهی از تعجب با هم مطالبی را زمزمه می‌کنند و دقیق به صحبت‌های راویان مستقر در کنار تجهیزات گوش می‌دهند نمی‌خواند چیزی را از دست بدهد، از مهدی پسر کوچکی که از آرزوی خود برای اینکه روزی خودش از این تجهیزات بسازد تا معلم بازنشسته‌ای که از مردم دعوت می‌کند دیدن نمایشگاه را از دست ندهند و تا عکس‌های یادگاری همه از رضایت از این نمایشگاه حکایت دارد.
​​​​​​آقای کرمانی که به همراه خواهر خود برای دیدن نمایشگاه آمده بود در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نمایشگاه بسیار خوبی بود با تماشای این نمایشگاه‌ها مردم مخصوصاً آنهایی که نمی‌دانند بیشتر متوجه می‌شوند که چقدر امکانات و توانایی داریم البته این بخشی از تجهیزات بود و می‌شد تجهیزات بیشتری به نمایش بگذارند.
خانم کرمانی بانوی خانه‌دار قمی نیز گفت: با دیدن نمایشگاه احساس غرور کردم، هرچند که می‌دانیم این نمایشگاه توانمندی‌های چند سال پیش ایران است و اکنون خیلی پیشرفته‌تر از اینها هستیم که باعث افتخار است.
وی ادامه داد: اگر بدون قضاوت قبلی مردم از این نمایشگاه بازدید کنند قطعاً به کشورمان افتخار خواهد کرد؛ زیرا این‌قدر خودفروخته نیستیم که این توانایی‌ها را ببینیم و انکار کنیم حتماً افرادی که از نمایشگاه بازدید نکردند حتماً حضور پیدا کنند و از نزدیک آنچه گفته شده را مشاهده کنند.
​​​​​​حجتی نیا طلبه‌ای که با دو فرزند کوچک خود به نمایشگاه آمده بود به خبرنگار ما گفت: کم‌وبیش در رسانه‌ها و برخی از نمایشگاه‌ها از پیشرفت‌های نظامی مطلع می‌شدیم، این نمایشگاه بسیار برای کودکان مناسب است تا در همین سنین از پیشرفت‌های و دستاوردهای نظامی کشورمان مطلع شوند و زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از نزدیک مشاهده کنند.
این شهروند قمی افزود: متأسفانه در برخی از عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی و معیشتی کم‌کاری صورت‌گرفته است که ممکن است مردم را ناامید کند؛ اما نشان‌دادن دستاوردهای این چنینی که در نمایشگاه هوافضا به‌نمایش‌درآمده که مربوط به امنیت مردم است نشان می‌دهد هستند افرادی که با جان‌ودل به مردم خدمت می‌کنند و امید و اعتماد در بین مردم را افزایش می‌دهد.
دانایی مادر خانه‌داری که با خانواده به نمایشگاه آمده در گفتگو با خبرنگار قم فردا بیان داشت: نمایشگاه بسیار جالب و عالی بود باید بیشتر از این‌ها اطلاع‌رسانی شود حیف است این همه زحمت، اقتدار و افتخار را مردم و مخصوصاً جوانان نبینند، دیدن نمایشگاه با خانواده واقعا تأثیر خوبی روی فرزندان و فهم بهتر آنها از مسائل کشور و زحمات سپاه که این همه هجمه روی آنها است دارد.

سعادتمند دیگر شهروند قمی بازدیدکننده از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه اظهار داشت: نمایشگاه واقعاً خاص و عالی بود موشک‌های که به‌نمایش‌درآمده قدرت ایران را نشان می‌دهد الان متوجه شدیم آن‌ها که یک‌زمان می‌گفتند موشک لازم نداریم محور مقاومت و حاج‌قاسم را لازم نداریم در حال فریب ما بودند، قدرت امروز کشوها به تجهیزات نظامی جدید است، این نمایشگاه خیلی به در جوانان می‌خورد؛ زیرا باعث غرور و افتخار است.
فرهادی قمی بانوی بازدیدکننده از این نمایشگاه به ما گفت: دوران انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حوادث کردستان را لمس کردم اقتدار و تجهیزات نظامی امروز قابل‌مقایسه با گذشته نیست آن زمان دست‌خالی در مقابل همه دشمنان از جمله صدام که همه دنیا پشتش بود پیروز شدیم امروز هم این نمایشگاه نشان داد که چه میزان قدرتمند هستیم.

این شهروند قمی افزود: باعث افتخار است که چنین جوانان نخبه‌ای داریم مردم حتماً به این نمایشگاه سر بزنند قاطعیت مقام معظم رهبری پشت همه این پیشرفت‌های نظامی است، دروغ است که می‌گویند جوانان امروز مانند گذشته پای نظام و انقلاب نیستند این نمایشگاه نشان داد باقدرت بیشتری پشت نظام و کشور هستند، از اینکه راوی‌ها از جوانان نخبه بودند به‌عنوان یک مادر افتخار کردم.
رسولی معلم بازنشسته که با همسر خود به نمایشگاه آمده بود و بادقت به صحبت‌های جوانان راوی گوش می‌داد در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه بسیار عالی بود، این نمایشگاه گوشه‌ای از عظمت ایران و عظمت کاری که شهدا و جانبازان انجام دادند را نشان می‌دهد.

​​​
این معلم بازنشسته ادامه داد: به همه توصیه می‌کنم حتماً برای بازدید به این نمایشگاه بیایند درست است مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما وقتی وارد این نمایشگاه می‌شویم آن مشکلات کوچک می‌شود، کار بسیار عظیمی در این ۴۳ سال انجام شده است از فرصت به‌دست‌آمده استفاده کنید و به نمایشگاه سر بزنید و عظمت کار جوانان نخبه  را مشاهده کنید این جوانان کولاک قبل از این از دستاوردهای نظامی شنیده بودیم؛ اما از نزدیک ندیده بودیم، امیدوارم این نمایشگاه‌ها ادامه داشته باشد

محمدرضا معماریان دانش‌آموزان کلاس ۱۱ مکاترونیک هنرستان قدس هم که با هم‌کلاسی‌های خود به نمایشگاه آمده بود در گفتگو با خبرنگار قم فردا بیان داشت: نمایشگاه خیلی قشنگ بود از دیدنش احساس غرور کردم که چنین تجهیزاتی در کشور خودمان تولید می‌شود قبل از این هم پیگیر پیشرفت‌های نظامی بودم؛ اما عظمت اینجا واضح‌تر است، قطعاً این نمایشگاه من را ترغیب خواهد کرد من هم در این مسیر قدم بردارم.
امیرحسین فاطمی نیا دیگر دانش‌آموز مکاترونیک هنرستان قدس در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: این نمایشگاه جای بسیار خوبی برای جوانان مخصوصاً افرادی که به این مسائل علاقه دارند و می‌خواهد روزی آنها هم در زمره سازندگان این تجهیزات است و ایجاد انگیزه می‌کند.
وی افزود: همه باید بدانند که ما از چنین قدرت نظامی برخوردار هستیم، فضای مجازی طوری وانمود می‌کند که دیگران از جمله آمریکا از نظر نظامی پیشرفته است؛ اما ایران نیست درحالی‌که ایران یکی از پیشرفته‌ترین قدرت‌ها در تسلیحات نظامی است این نمایشگاه به این شبهات پاسخ می‌دهد
مرضیه مهدیلو 
انتهای پیام/170



http://qomefarda.ir/42177
اخبار مرتبط

نظرات شما