کارشناس هواشناسی قم:

فردا و پس‌فردا تندبادی با سرعت ۸۰ کیلومتر قم را درمی‌نوردد

کارشناس هواشناسی قم گفت: با ورود سامانه بارشی به استان قم از امشب شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود و فعالیت این سامانه در ۲ روز آینده باعث وزش باد با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر در این استان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قاضی افزود: از امشب افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و احتمال دارد بارش‌های پراکنده در شهر هم رخ دهد.

وی اضافه کرد: وزش باد امروز و امشب حداکثر ۳۵ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت است، ولی به دلیل جهت وزش باد شرقی، مقداری غبارآلودگی به همراه خواهد داشت و دید افقی کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: فردا وزش باد شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، خیزش گردوخاک و احتمالا رگبارهای پراکنده همراه با رعدوبرق برای ساعات پایانی روز و ابتدای شب در پیش است.

قاضی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بیشتر فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه اتفاق بیفتد که در این روز آسمان نیمه‌ابری تا ابری است و در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود

به گفته وی، فعالیت این سامانه بارشی عمدتا وزش باد و گردوخاک را به هرماه دارد و بارش‌های چشمگیر نخواهد بود.

وی افزود: وزش باد فردا بعدازظهر حدود ۷۰ کیلومتر و پس‌فردا حدود ۸۰ کیلومتر پیش‌بینی می‌شود، جهت وزش باد غربی است، ولی به دلیل شدت وزش باد خیزش گردوخاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم بیان کرد: دمای هوای امروز و فردا مقداری نسبت به دیروز افزایش دارد، ولی روز جمعه فعالیت سامانه باعث کاهش چهار درجه‌ای دما به‌صورت موقت می‌شود و از شنبه مجددا افزایش دما رخ می‌دهد.

وی افزود: روز شنبه نیز مقداری فعالیت سامانه در استان ادامه دارد و وزش باد، گردوخاک و بارش پراکنده دور از انتظار نیست؛ روز یکشنبه نیز سامانه کاملا آسمان استان را ترک می‌کند.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/42454
اخبار مرتبط

نظرات شما