معاون شهردار قم خبر داد:

قم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه خرداد

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم از آمادگی کامل مدیریت شهری در ایام بزرگداشت ایام ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به فرارسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و قیام 15 خرداد مردم فهیم قم اظهار داشت: مدیریت شهری با بسیج همه نیروها و امکانات برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ،خدماتی، رفاهی در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و همچنین کریمه اهل‌بیت (س) را طراحی و آماده کرده است.

وی اهمیت تمهیدات ترافیکی و حمل‌ونقلی را موردتوجه قرار داد و افزود: ستادهای هشتگانه خدماتی و اطلاع‌رسانی تشکیل و مقرر شد تمهیدات لازم به‌منظور تسهیل انتقال زائرین از پارک‌سوارها به مقاصد حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران صورت پذیرد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم ادامه داد: سیاه‌پوشانی معابر، ساخت و نصب المان‌های مناسبتی، نصب بنرهای فرهنگی و راهنمای مسیر با محتوای مرتبط با ایام ارتحال حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد، تجهیز و آماده‌سازی پارک‌سوارها به‌ویژه پارک‌سوار شمالی و امیرکبیر ازجمله اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ نظافت و آراستگی هسته مرکزی شهر ابراز کرد: بیش از 2000 نفر از پرسنل خدماتی و فضای سبز و همچنین ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در سطح مناطق هشتگانه به‌ویژه هسته مرکزی شهر، از هم‌اکنون در حال آماده‌سازی شرایط جهت استقبال مناسب از زائرین هستند.

به گفته اصفهانیان مقدم، برنامه‌ریزی به‌منظور سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی در حدفاصل پارک‌سوار شمالی تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) صورت پذیرفته و در این ایام سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی به‌طور مستمر و در تمامی ساعات شبانه‌روز در اختیار شهروندان و زائرین خواهند بود.

وی اضافه کرد: با توجه به برپایی مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۵ خرداد در ساعت ۱۰ صبح از مسیر میدان روح ا... به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، آماده‌سازی و فضاسازی مسیر خیابان معلم، چهارراه شهدا، و اقداماتی نظیر شستشو و نظافت و آذین‌بندی به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی‌شده است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم با بیان ضرورت تأمین و افزایش ضریب ایمنی در پارک‌سوارها گفت: پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در این ایام ضمن استقرار در پارک‌سوارها و سایر مبادی، در آماده‌باش کامل خواهند بود تا در صورت بروز حادثه پیش‌بینی‌نشده، در کمترین زمان ممکن نسب به انجام‌وظیفه و ارائه خدمات اقدام نمایند.

وی موضوع بروز برخی ناهنجاری‌ها اجتماعی را مطرح و تصریح کرد:  با همکاری نیروی انتظامی و عوامل سازمان بهزیستی و با محوریت ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، جمع‌آوری متکدیان و دست‌فروشان از محوطه‌های پیرامونی هسته مرکزی در اولویت بوده و آرزومندیم میزبانی شایسته برای زائرین و مجاورین بانوی کرامت باشیم.



انتهای پیام/


منبع:شهرداری قم
http://qomefarda.ir/42682
اخبار مرتبط

نظرات شما