کارشناس مسائل غرب آسیا:

امروز آزادی‌خواهان جهان شیفته امام خمینی هستند

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه جامعیت فرمایشات حضرت امام به‌گونه‌ای بود که نه‌تنها مسلمانان بلکه همه آزادی‌خواهان جهان را شیفته خودکرده بود گفت: امروز هیچ جریان آزادی‌خواهی وجود ندارد مختلف رژیمی صهیونیستی و آمریکا نباشد.

سید رضا صدرالحسینی ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) و گرامی داشت یاد شهدای ۱۵ خرداد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی که حضرت امام خمینی (ره) دائماً بر آن تأکید داشتند و مطالب و موضوعات خودشان را حول آن مسئله بیان می‌کردند مسئله استکبارستیزی بود.
کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: باتوجه‌به اقدامات نظام سلطه و استعمار کهن تا کنون در کشورهای غرب آسیا، موضوعی که حضرت امام خمینی (ره) بیان می‌کردند کامل با فطرت انسان‌های این منطقه و باتجربه تاریخی مردم این منطقه همراهی داشت.
صدرالحسینی تأکید کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مسئله دشمن‌شناسی و موضوع مهمی مانند استکبارستیزی و موضوع استقلال جز موضوعاتی بود که حضرت امام رحمت‌الله علیه از ابتدای جوانی و در طول مبارزات بر علیه ‌رژیم صهیونیستی پهلوی موضوع مبارزه با آمریکا و استعمار را نیز بیان می‌کردند.
استاد دانشگاه عنوان داشت: فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) برای بسیاری از گروه‌ها و جریاناتی که آزادی‌خواه و‌ به دنبال آرمان‌خواهی بودند مطالبی بسیار جدید و انگیزه‌دار بود، و تلاش آن‌ها را برای مقابله با استبداد و طاغوت‌های داخلی خودشان و استعمار خارجی از جمله انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی که در طول ۵۰ سال گذشته تلاش کرد که با استفاده و آمریکا و غرب بر سرزمین‌های اسلامی تسلط پیدا کند مقاوم‌تر و باانگیزه‌تر شدند؛ زیرا فرمایشات حضرت امام راحل بر علیه این استعمار و زورگویی بود.
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: نسل جدید در ایام حیات حضرت امام خمینی (ره) عاشق و خودباخته این دیدگاه همراه با توجهات کاملاً دقیق علمی و تاریخی ایشان بودند، امام مردم منطقه و گروه‌ها، جریانات سیاسی و آرمان‌خواهان را دعوت به استقلال و مبارزه با صهیونیسم بین‌الملل و آمریکا می‌کردند.
صدرالحسینی عنوان داشت: در این مبارزه و استقلال‌طلبی خود حضرت اما پیش‌قراول بودند و ضمن مقابله با رژیم پهلوی هم‌زمان مثبت مقابله با رژیم پهلوی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را در دستور کار خودشان قرار داده بودند.
وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) لحظه‌ای از مقابله و مبارزه با استعمارگران دست برنداشت چه در زمانی که در تبعید بودند و چه در زمانی که توانستند نظام جمهوری اسلامی را ایجاد کنند و در طول یک دهه از زعامت ایشان بر ایران و پذیرش جمهوری اسلامی ایران توسط ملت این مبارزه حضرت امام خمینی (ره) تداوم داشت.
استاد دانشگاه مطرح کرد: امروز هیچ جریانی در پنج قاره عالم با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله نکند، این جریانات حتی اگر مسلمان هم نباشند از آموزه‌ها، تجربیات، نصایح و گفته‌های حضرت امام راحل استفاده می‌کنند، جامعیت فرمایشات حضرت امام به‌گونه‌ای بود که نه‌تنها مسلمانان بلکه همه آزادی‌خواهان جهان را شیفته خودکرده بود و براین‌اساس است که می‌توانیم این جمله مقام معظم رهبری را تکرار کنیم که انقلاب اسلامی ایران در هیچ کجای بدون اسم حضرت امام خمینی (ره) شناخته شده نیست.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/42763
اخبار مرتبط

نظرات شما