در حرم حضرت معصومه؛

چهلم شهید آیت‌الله سلیمانی (ره) در قم برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی (ره) عضو مجلس خبرگان و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مراسم چهلمین روز شهادت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی (ره) عضو مجلس خبرگان و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.
در این مراسم علاوه برای اعضای بیت و شاگردان آن عالم ربانی، جمعی از علما و اساتید حوزه علمیه قم مسئولین استان قم و همچنین مردم ولایت‌مدار قم حضور یافتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد که سخنران این مراسم بود، ضمن بیان ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله سلیمانی (ره)، اظهار کرد: عاقبت‌به‌خیری از نعمات بسیار بزرگی است و آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی عاقبت‌به‌خیر از این دنیا رفتند و با شهادت به اوج رسیدند.
وی ابراز داشت: وی، یک‌عمر در استان‌های گوناگون مخصوصاً استان سیستان و بلوچستان فعالیت‌های بسیار زیادی داشته و از ائمه جمعه موفق کشور بود و با مدیریت قوی و تیزبینی و عقلانیت، موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده بود.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: این شهید در خدمت به خلق، توفیقات بسیاری داشته و عاقبت ایشان با شهادت ختم به خیر شده و با شهادت که بهترین نوع مرگ است، از این دنیا رفت.
فرحزاد افزود: تشییع باشکوه ایشان، نشان دهنده زحمات ایشان است و اولین چیزی که خدا به تشییع‌کنندگان هدیه می‌دهد، آمرزش آنان است.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: شهادت، سعادت می‌خواهد و آیت‌الله عباسعلی سلیمانی سعادتمند از این دنیا رفت.
فرحزاد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روایتی، صلوات را بهترین ذکر، دعا و توسل کوتاه به پیامبر و آل پیامبر دانست و اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی ذکر صلوات از ارزش بسیار بالایی برخوردار و نوعی عمل به قرآن کریم و از افضل و برترین اعمال است. «أَوْلَى اَلنَّاسِ بِی یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ أَکْثَرُهُمْ عَلَیَّ صَلاَةً» کسانی که در دنیا زیاد صلوات می‌فرستند، در روز قیامت نزدیک‌ترین انسان‌ها به پیامبر اعظم(ص) هستند.
وی در ادامه به ویژگی‌ها و اعمال شب و روز «دحوالارض» اشاره نمود و با بیان این‌که دحوالارض روز خلق و توسعه زمین است، خاطرنشان کرد: عبادت شبانه در این ایام و روزه‌داری در روز دحوالارض از ثواب زیادی برخوردار است. به‌گونه‌ای که در روایات اسلامی روزه‌داری در ۲۵ ذی‌القعده مطابق با هفتادسال عبادت شمرده‌شده است.
فرحزاد زیارت مضجع شریف امام رضا(ع) را از اعمال مهم دحوالارض توصیف نمود و با بیان این‌که امام رضا (ع) زیارت حرم حضرت معصومه (س) را همچون زیارت خود ذکر نموده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه آن‌گونه که باید قدر موهبت الهی زیستن در جوار مضجع شریف فاطمه معصومه (س) را نمی‌دانیم.

وی به رأفت و مهربانی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) اشاره نمود و یادآور شد: رأفت به معنای شدت مهربانی در دو آیه قرآن کریم ذکرشده است؛ واژه عشق نیز در نهج‌البلاغه و اصول کافی بارها بیان‌شده است؛ امیرالمؤمنین علی (ع) در تعبیری کربلا را قتلگاه شهدای عاشق یاد نمودند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به آیه شریفه « وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ»، با تأکید بر این‌که اسلام دین عطوفت، رحمت، رأفت و مهربانی است، اظهار داشت: خداوند متعال پروردگار تمام عالمیان است و قرآن کریم نیز در آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِیمٌ» بر رأفت و مهربانی خداوند متعال نسبت به تمام بشریت تأکید می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آثار تشییع پیکر مؤمنین، با بیان این‌که هرکسی مؤمنی را تشییع کند، همچون کودکی تازه‌متولدشده، پاک و مبرا از گناه و پلیدی خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی، یک‌ذره بداخلاقی در خانه و تند بودن زبانی با اهل خانواده، فشار قبر را برای انسان سخت‌تر می‌سازد.
فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان خاطراتی از آثار روضه‌خوانی برای اهل‌بیت (ع)، رهایی از مشکلات و سختی‌ها را نخستین اثر روضه بر اهل‌بیت (ع) به‌ویژه سیدالشهدا (ع) توصیف نمود.





انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/43022
اخبار مرتبط

نظرات شما