رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

رکورد صادرات قم شکسته شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم‌ با اشاره به اینکه سال گذشته رکورد تاریخی صادرات قم شکسته شد، گفت: سال گذشته  ۳۴۰ میلیون دلار صادرات از استان قم انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​​​​علی‌اکبر ابدالی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد، اظهار داشت: دهه تولید و تجارت از یک تیرماه تا ۱۰ تیرماه نام‌گذاری شده است، هر روز این دهه به یک نام نام‌گذاری شده است، روز اول تیر به نام اصناف، روز دوم تیرماه به نام تشکل‌ها، روز سوم تیرماه به نام تجارت و خدمات، روز چهارم تیرماه به نام رسانه‌ها، روز پنجم تیرماه به نام زیرساخت‌های تولید، روز ششم تیرماه به نام صادرات، روز هفتم تیرماه به نام حمایت قضایی، روز هشتم تیرماه به نام حکمرانی مردمی، روز نهم تیرماه به نام معدن، روز دهم تیرماه به نام صنعت نام‌گذاری شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: تقدیر از اصناف نمونه که منصفانه به مردم خدمت کردند برگزاری تشکل‌های هم خانواده صنعت معدن و تجارت، تور رسانه‌ای، رونمایی از تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها، نشست با مقامات قضایی برای پیگیری مشکلات واحدهای قضایی از برنامه‌های دهه تولید و تجارت استان قم است.
وی افزود: ارتباط قوی با بسیج مهندسین برای پایش واحد‌های راکد را در دستور کار داریم و پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی به‌صورت مصداقی توسط بسیج مهندسین صورت‌گرفته و ادامه دارد.
ابدالی تصریح کرد: پیگیری تولید پوشاک ایرانی‌اسلامی در دستور کار سازمان است و به دنبال سرمایه‌گذار خصوصی در بخش ایرانی و اسلامی هستیم البته گروه‌های مردمی و جهادی اعلام آمادگی کردند، همچنین افتتاح دو معدن فلزی از دیگر برنامه‌های دهه تولید و تجارت استان قم است، سال گذشته برای دو معدن سرب و روی و روی مجوز صادر شده است.
وی اضافه کرد: ۶ واحد صنعتی باارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار رو ۳۲۰ میلیارد تومان با ایجاد ۳۰۰ نفر اشتغال در این دهه افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: سال گذشته ۶۱۶ جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان صادر شده است همچنین ۱۲۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ظرفیت ۳۶۸۸ نفر، ۱۱ پروانه معدن با ظرفیت ۴۱۶ هزار تن بهره‌برداری صادر شد.
وی ادامه داد: سال گذشته ۶۵ واحد تولیدی راکد با ظرفیت  ۸۰۰ نفر اشتغال و ۷۰۰ میلیارد تومان احیا شد همچنین در پروژه‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ۴۲۷ جواز صنعتی با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه و ۱۳ هزار نفر اشتغال صادر شده است.
ابدالی با بیان اینکه در حوزه نظارت و بازرسی بازار استان قم نمره خوبی گرفته است گفت: در مبارزه با قاچاق کالا در سطح ۳ کشوری رتبه اول و در ارزش کالاهای کشف شده رتبه ششم  و در تعداد بازرسی رتبه ۱۰ کشور را داریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه صادرات رکورد تاریخی صادرات استان قم زده شد، گفت: سال گذشته  ۳۴۰ میلیون دلار صادرات از استان قم انجام شد.
وی گفت: تسهیلات مانند خون برای صنعت است، سال گذشته پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت مصوب شد؛ اما تا پایان سال تنها ۵۰ درصد پرداخت شد که نیاز است که بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند.
ابدالی تأکید کرد: سال گذشته بسیاری از کالاها برای اولین‌بار در استان قم تولید شد از جمله کولرگازی، مفتول فولادی، پله‌برقی، کیس کامپیوتر، کاغذ سنگی که برای اولین‌بار در قم تولید شد.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا در خصوص نوع صادرات کالاهای استان قم بیان داشت: همه محصولات صادراتی برای قم نیست برخی از کالاها قم از گمرکات دیگر شهرها صادر می‌شود؛ اما صادرات محصولات قم مطلوب است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/43211
اخبار مرتبط

نظرات شما