اژه ای مطرح کرد؛

۹۸ هزار نفر بعد از عفو رهبری آزاد شدند

رییس قوه قضاییه گفت: بخاطر شرایط ایجاد شده در نیمه دوم سال گذشته، ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه با رشد ۴ درصدی مواجه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضاییه گفت: در سالی که گذشت تلاش کردیم تحول واقعی را به منصه ظهور برسانیم و سند تحول را تبدیل به برنامه و برنامه تحول را تبدیل به عمل کنیم و در این راستا توفیقاتی را نیز به دست آوردیم.

رئیس عدلیه در ادامه با تبیین و تشریح جنگ ترکیبی دشمن که بخشی از آن در قالب اغتشاشات پاییز سال گذشته نمود داشت، گفت: بخاطر شرایط ایجاد شده در نیمه دوم سال گذشته، ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه با رشد ۴ درصدی مواجه بود، اما با تلاش و همت و روحیه انقلابی و جهادی قضات و کارکنان قضایی در صف و ستاد، سرعت و اتقان رسیدگی به پرونده‌ها نیز افزایش و رشد داشت.

رئیس قوه قضاییه گفت: تعاملات ما با دو قوه دیگر بی‌نظیر و بی‌سابقه است؛ ان‌شاءالله خروجی و ماحصل این تعاملات، خدمت بیشتر به مردم و نظام باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای نخستین بار تمامی دادگستری‌های ما بر اساس یک برنامه زمانبندی شده و مبتنی بر تحقق اولویت‌ها عمل کردند؛ همچنین در حوزه احیای حقوق عامه نیز رشد رسیدگی دادستان‌های ما بالغ بر ۱۲۰ درصد بود.

رییس قوه قضاییه افزود: در سال گذشته تلاش کردیم سند تحول و تعالی را به برنامه تبدیل و برنامه را به عمل تبدیل کنیم و یکی از مسائل پیش‌بینی شده در این سند تعامل با قوای دیگر بود و جلسات متعدد با سران قوا، کمیسیون‌ها، نمایندگان، فراکسیون‌ها و وزرا داشتیم؛ در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت.

عفو رهبری بی سابقه بود

وی با اشاره به عفو رهبری گفت: نزدیک ۹۸ هزار نفر از کسانی که در زندان مانده بودند و دشمن می‌خواست برای آن‌ها برنامه در نظر بگیرد، مورد عفو قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بی‌سابقه بود که گروه‌های ۱۰۰ نفره از قضات وارد زندان شدند و همه مشکلات زندانی را دیدند و براساس آن، تصمیمات فوق العاده گرفتند؛ این کار فوق العاده بود. برای آموزش و اشتغال زندانیان تحولات بسیار بزرگی در سازمان زندان‌ها رقم خورد.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: موثرترین گزارشات بازرسی در این دولت رخ داد و با همکاری دولت انجام شد؛ ۲۱۰ گلوگاه فساد شناسایی شد. هم‌چنین در شورای هماهنگی اقتصادی کار‌هایی که لازم بود با تلاش دبیر آن شورا و هماهنگی سه قوه انجام و از مشکلات گره‌گشایی شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ارتباط با مردم و ساماندهی نوع ارتباط با مردم در مساجد و مصلا‌ها انجام شد. بیش از ۱۷۰ هزار ملاقات مردمی صورت گرفت. همچنین فرهنگ صلح و سازش توسعه یافت. آن‌جا که می‌گفتند به عشق امام رضا و ... بخشیدم خیلی اثر گذار و ارزشمند بود. ۵۵۱ نفر از کسانی که حکم قصاص‌شان قطعی شده بود با تلاش‌ها و گذشت‌ها از قصاص آن‌ها صرف نظر شد.



انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران
http://qomefarda.ir/43324
اخبار مرتبط

نظرات شما