مدیرکل گمرکات قم خبر داد:

صادرات بیش از ۶ میلیون دلاری کفش و صندل قم

مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای امسال‌ تا پایان خردادماه، بیش از ۶ میلیون دلار کفش و صندل به کشور‌های هدف صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اسفندیار دریکوندی،مدیرکل گمرکات قم  اظهار کرد:از ابتدای امسال‌ تا پایان خردادماه، ۶ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۳۸۹ دلار کفش و صندل تولید شده در واحدهای صنعتی قم از طریق گمرکات استان به کشورهای هدف، صادر شده است. 

او افزود:در همین رابطه در کنار ارزش دلاری صادرات کفش و صندل انجام شده از گمرکات استان قم به بازار‌های هدف منطقه‌ای و جهانی؛ وزن این محصولات صادراتی نیز قابل توجه بوده و به سه میلیون و ۸۸۶ هزار و ۹۰۹ کیلوگرم رسیده‌است.

مدیرکل گمرکات قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت صادراتی استان در خردادماه سال جاری، گفت: در مدت یاد شده، ۲۳ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۸۴ دلار کالا در قالب تعداد ۶۹۲ اظهارنامه و و وزن ۲۳ هزار و ۷۷۰ تُن از طریق گمرکات قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شده‌است.

دریکوندی همچنین با اشاره به این که درآمد کل گمرکات قم در خردادماه ۷۳۰ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال بوده‌است، افزود: این میزان درآمد به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته که نشان دهنده رونق داشتن فعالیت‌های تجاری در میان فعالان اقتصادی استان است.

او در ادامه به وضعیت واردات استان در خردادماه نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت ۵۰ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۹۶۳ دلار کالا در قالب تعداد ۳۷۵ اظهارنامه و به وزن هشت هزار و ۷۹۸ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شده‌است که اکثر حجم آن را مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های صنعتی استان برای تولید محصول نهایی تشکیل می‌دهد.

مدیرکل گمرکات قم در سخنان خود به عملکرد این دستگاه در مقابله با قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: در خردادماه امسال تعداد ۵۶ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال در گمرکات قم تشکیل شد که این پرونده‌ها برای رسیدگی در اختیار مراجع قضایی استان قرار گرفت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43495
اخبار مرتبط

نظرات شما