استاندار قم:

استمرار پیشرفت صنعتی قم نیازمند همراهی بانک ها است

استاندار قم گفت: پیشرفت صنعتی قم از رشد تامین مالی جلوتر است و مشاهدات میدانی و مطالبات صاحبان صنایع استان نشان می‌دهد که بانک‌ها باید همراهی بیشتر با بخش تولید داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آقای شاهچراغی استاندار قم در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح‌ تولیدی در قم و در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه واحد‌های صنعتی با موانعی مانند مشکل منابع مالی در گردش مواجه هستند گفت: مهمترین خواسته واحد‌های صنعتی استان بیشتر تامین مالی است و نظام بانکی استان باید با سرعت بیشتری کمک‌های مالی لازم را برای کمک به رفع نقدینگی واحد‌های تولیدی صورت دهد.

وی افزود: پیشرفت صنعتی قم از رشد تامین مالی جلوتر است و مشاهدات میدانی و مطالبات صاحبان صنایع استان نشان می‌دهد که بانک‌ها باید همراهی بیشتر با بخش تولید داشته باشند.

وی کمبود نیروی انسانی و خاموشی‌های برق را از دیگر مسائل واحد‌های صنعتی استان قم عنوان کرد و گفت: در زمینه خاموشی در واحد‌های صنعتی یک مشکل کشوری است هرچند اولویت دولت هم رشد تولید و فعالیت واحد‌های صنعتی است، اما به دلیل کسری برق ۱۶ هزار مگاواتی در کشور ناچار به اعمال محدودیت‌ها هستند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه رفع مشکل کسری برق در کشور نیاز به زمان دارد گفت: بخشی از کسری در مدت ۲ سال گذشته با افتتاح ۶ هزار مگاوات رفع شده است امام به دلیلی افزایش مصارف دولت همچنان پیگیر رفع این مشکل است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خاموشی‌ها برابر با یک جدول ملی است و در جلسات مختلف؛ دولت به دنبال رفع مشکل است و برای رفع این مشکل که عقب ماندگی از سالیان گذشته دارد دولت با برنامه ریزی به دنبال رفع آن در ماه‌ها و سالیان آتی است.




انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/43537
اخبار مرتبط

نظرات شما