اداره کل هواشناسی استان قم اعلام کرد:

هشدار نارنجی هواشناسی استان قم

اداره کل هواشناسی استان با صدور اطلاعیه در سطح نارنجی اعلام کرد: از امروز تا عصر جمعه شاهد وقوع وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گردوخاک هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اداره کل هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. در اطلاعیه هواشناسی آمده است؛ از پیش از امروز تا عصر جمعه ۱۶ تیرماه وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع در سطح استان وجود دارد.

توصیه‌هایی که در این اطلاعیه آمده است عبارتند از احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، پرهیز از تردد‌های غیرضروری در فضای باز برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر با بیماری‌های تنفسی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از سم یا محلول پاشی باغات و مزارع به ویژه در بعد از ظهر‌ها و انجام اقدامات محافظتی از باغات در برابر وزش باد شدید، خودداری از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، خودداری از فعالیت در ارتفاع، جلوگیری از پرواز با هواگرد‌های سبک و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43559
اخبار مرتبط

نظرات شما