مدیرکل آموزش و پرورش قم:

۳۰ مدرسه جدید تا پایان سال در قم به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت:۳۰ مدرسه جدید تا پایان سال در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا رحیمی اظهار کرد: به‌دلیل افزایش نرخ رشد جمعیت و مهاجرت به استان هرساله شاهد ورود حداقل ۱۰ هزار دانش‌آموز جدید به مدارس استان قم هستیم‌ و کمبود مدرسه و فضای آموزشی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در استان محسوب می‌شود که با آن مواجه هستیم‌.

وی تصریح کرد: طی سال تحصیلی گذشته ۲۹۵ هزار دانش‌آموز در قم مشغول به تحصیل بودند که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود این آمار به ۳۰۵ هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه گفت: حجم دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌ها افزایش یافته و این باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای ما می‌شود که نارضایتی والدین را نیز به همراه دارد.

وی ابراز کرد: متاسفانه به‌دلیل کم توجهی به حوزه آموزش و پرورش در استان در دولت‌های قبلی، قم از لحاظ سرانه فضاهای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۱ متر از میانگین کشوری عقب است. 

رحیمی تاکید کرد: برای این مقدار دانش‌آموزی که به جمعیت دانش‌آموزان ما اضافه می‌شود سالانه نیازمند ساخت ۳۰ مدرسه جدید هستیم.

وی ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع آموزش و پرورش نیازمند تعامل دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم فضای آموزشی مورد نیاز استان را تامین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: خیرین عزیز مدرسه‌ساز طی سال‌های اخیر در بحث مدرسه‌سازی گام‌های مثبت و موثر بسیاری برداشته و ما را یاری کرده‌اند.

وی توضیح داد: مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد فراهم‌سازی زیرساخت‌هاست که خیرین برای ورود به موضوع تشویق شوند و البته لازم به ذکر است استاندار محترم و نمایندگان مردم شریف قم نسبت به موضوع آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: خبر خوبی که لازم می‌دانم به والدین عزیز بدهم این است که برای اولین بار در تاریخ استان با مشارکت دولت مردمی و خیرین عزیز۳۰ پروژه آموزشی تکمیل شده تا پایان سال‌جاری در اختیار آموزش و پرورش استان قم قرار گرفته خواهد شد.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/43618
اخبار مرتبط

نظرات شما