قم فردا گزارش می دهد؛

ماجرای بدهی گذشته قبوض برق مشترکان قم چیست؟

بسیاری از شهروندان با ارسال پیامی‌هایی به سایت قم فردا در خصوص اعمال بدهی قبلی در قبوض برق مصرفی خود انتقاد داشتند به گفته شهروندان قم آنها قبوض قبلی را پرداخت کرده و هیچ بدهی نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بسیاری از شهروندان با ارسال پیامی‌هایی به سایت قم فردا در خصوص اعمال بدهی قبلی در قبوض برق مصرفی خود انتقاد داشتند به گفته شهروندان قم آنها قبوض قبلی را پرداخت کرده و هیچ بدهی نداشتند.

دراین‌خصوص ابوالفضل شاهپری مدیر دفتر وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان قم به خبرنگار قم فردا گفت: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش سوخت نیروگاه‌ها پیش‌بینی‌شده بود که طی آن دولت آیین‌نامه اجرائی را مصوب کرد تا این آیین‌نامه به مراکز برسد زمان‌بر شد.
مدیر دفتر وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: توانستیم این تبصره را در برج یک سال جاری اجرائی کنیم، بابت مصرف ابتدای فروردین سال ۱۴۰۱ تا ابتدای اسفند سال ۱۴۰۱ که نرخ‌ها افزایش پیدا کرد هر کیلووات مصرفی ۴۶ ریال به بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی به مبالغ اضافه شد.
شاهپری ادامه داد: چون این عدد یکجا محاسبه شد در قبوض به‌عنوان بدهی گذشته آمده است که منظور این نیست که قبض قبلی پرداخت نشده است؛ بلکه این برق همان افزایش تبصره ۱۴ است و اگر مشترکان مصرف سال ۱۴۰۱ یک را جمع‌بندی کنند متوجه می‌شوند به هر کیلووات برق مصرفی مبلغ ۴۶ ریال اضافه شده است.
وی بیان داشت: طرح تشویقی روی قبوض اعمال می‌شود و طبق قانون اگر مردم نسبت به قبل سال کاهش مصرف داشته باشند هر کیلووات کاهش ۲ هزار تومان پاداش دارد که مردم این مبلغ را می‌توانند در قبوض خود مشاهده کنند، البته در مناطق گرمسیری این مبلغ متفاوت است.
مدیر دفتر وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پاسخ به این سؤال که آمار کلی این پاداش‌ها موجود است؟ تصریح کرد: چون دوره کامل نشده است  این آمار وجود ندارد این طرح ۱ خردادماه آغاز شده تا ۳۱ شهریور ادامه دارد و در پایان تابستان که پایان طرح تشویقی است می‌توانیم آمار دقیق را اعلام کنیم.
شاهپری تأکید کرد: مردمی که پاداش گرفتند نشان می‌دهد که برای کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته میان برخی از شهروندان اهتمام وجود داشته است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/43686
اخبار مرتبط

نظرات شما