اتمام عملیات خط کشی ۳۰۰ کیلومتر از محور‌های فرعی قم

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و در قالب طرحی امانی، ۳۰۰ کیلومتر خط ترافیکی درسطح محور‌های فرعی- روستایی استان قم اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید حسن خلیلی نیا، رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از اتمام عملیات خط کشی محور‌های فرعی- روستایی استان قم خبرداد.

وی افزود: با توجه به نقش خطوط ترافیکی درتامین ایمنی راهها، بویژه محور‌های فرعی- روستایی که از ترافیک ترکیبی و عبور وسائط نقلیه روستایی برخوردارند، طرح اجرا و احیا خطوط امحا شده، هماره دردستور کار این ادراه قراردارد.

خلیلی نیا درادامه به اجرای طرح خط کشی محور‌های فرعی- روستایی استان اشاره کرد و گفت: دراین طرح ۳۰۰ کیلومتر خط ترافیکی درسطح راه‌های فرعی- روستایی به صورت امانی و توسط اپراتور و دستگاه مارکر (خط کش) اداره کل راهداری قم انجام شد.

وی درخصوص مشخصات فنی- اجرایی این طرح اظهار کرد: خطوط ترافیکی اجرا شده به صورت سرد و درقالب احیا خطوط امحا شده و اجرا‌ی خطوط جدید صورت گرفت.

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم دربخش دیگری از اظهارات خود به هزینه‌های اجرایی طرح اشاره کرد و گفت: افزون بر ۲۰ میلیارد ریال جهت تهیه رنگ و دیگر ملزومات طرح که به صورت امانی انجام شد هزینه شده است.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که اگر این پروژه درقالب طرح‌های پیمانی اجرا می‌شد بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال هزینه آن بود.

خلیلی با یادآوری این مهم که ماندگاری خطوط ترافیکی منوط به همکاری و تعامل رانندگان است عنوان کرد: عدم عبور خودرو از روی خطوط، بخصوص درساعات اولیه بعد اجرا، موجب افزایش ضریب کیفی خط و همچنین ماندگاری آن می‌شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43921
اخبار مرتبط

نظرات شما