معاون استاندار قم:

قم در خدمت‌رسانی به زائران اربعین معین استان کرمانشاه خواهد بود

معاون استاندار قم با بیان این که امسال با مصوبه ستاد اربعین کشور، استان قم معین ستاد اربعین کرمانشاه برای کمک به خدمات‌رسانی بهتر به زائران است گفت: امیدواریم با تلاش و مشارکت فعال مجموعه های مختلف مردمی و اداری شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی در همایش مدیران اجرایی موکب‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، گفت: توجه به گسترش فرهنگ اربعین حسینی و فرهنگ انقلاب اسلامی در خدمت‌رسانی‌ها به زوار امام حسین علیه‌السلام، از مهمترین مسائل است. 

وی اظهار کرد: اگر امروز مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات با ایمنی و امنیت باز است، به برکت خون مطهر شهدا است و نسبت به این موضوع نباید بی‌تفاوت باشیم و تبیین این رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و سبک زندگی آنها در این مراسم بزرگ، ضرورت دارد.

معاون استاندار قم تحکیم وحدت بین مسلمانان را از دیگر ضروریات این اجتماع معنوی عنوان و خاطرنشان کرد: خادمان مراسم اربعین حسینی الگو هستند و چگونگی برخورد و رفتار آنها با زائران سیدالشهدا (علیه‌السلام) از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همچنین برخورد و رفتار با مردم کشور عراق که میزبان این مراسم باشکوه هستند، بایستی به صورت شایسته و در شأن باشد.

مقیمی با قدردانی از زحمات موکب داران گفت: الحمدلله تلاش و حرکت مجموعه‌های مردمی و مواکب و همراهی دستگاه‌های اداری و اجرایی، استان قم را به قطب رویدادهای فرهنگی و مذهبی تبدیل کرده است و واقعاً طی سال‌های اخیر در استان قم شاهد خدمات‌رسانی‌های بیشتر و بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال حذف چرخه‌های اضافه روند مکاتبات اداری برای موکب داران در ایام اربعین حسینی هستیم، افزود: یکی از نیروهای معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری نیز در مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای تسهیل امور مستقر خواهد شد.

معاون استاندار با اشاره به سفر هیاتی از استان نجف اشرف به قم گفت: در این سفر در خصوص زمینه های همکاری مشترک و ارتقاء خدمات رسانی به زائرین بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی با بیان این که امسال با مصوبه ستاد اربعین کشور، استان قم معین ستاد اربعین کرمانشاه برای کمک به خدمات‌رسانی بهتر به زائران است افزود: امیدواریم با تلاش و مشارکت فعال مجموعه های مختلف مردمی و اداری شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی باشیم.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/43924
اخبار مرتبط

نظرات شما