رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت

انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده‌های سوخو ۲۴ و اف ۴

جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ و اف ۴ نیروی هوایی ارتش با استفاده از اصل غافلگیری، رادار‌های زمینی نیرو‌های تعبیه شده در نقش دشمن را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری، سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت۱۴۰۲، گفت: پس از بمباران موفقیت آمیز مواضع نیرو‌های نارنجی (نیرو‌های تعبیه شده در نقش دشمن) توسط هواپیما‌های بمب‌افکن راهبردی سوخو۲۴، جنگنده بمب‌افکن‌های اف۴ با شلیک موشک‌های ارتقا یافته و دورایستای قاصد با استفاده از اصل غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

وی افزود: انجام تیراندازی علیه اهداف هوایی، با سرعت و در ارتفاعات مختلف و با استفاده از انواع موشک‍های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده توسط متخصصان داخل کشور، یکی از بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش بود.

امیر سرتیپ دوم رودباری اظهار کرد: استفاده از فلر برای روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف و پرنده‌های مشابه توسط هواپیمای اف۴ در این رزمایش بود.

سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت بیان داشت: در ادامه اجرای این رزمایش عملیات سوختگیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ۷۰۷، به منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست توسط جنگنده‌های اف۱۴ با موفقیت انجام شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44053
اخبار مرتبط

نظرات شما