مدیرکل مدیریت بحران قم:

ادارات قم فردا چهارشنبه فعال است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت:‌ با توجه به اینکه فردا شاهد کاهش وزش باد و گردو خاک خواهیم داشت لذا ادارات شهر قم روز چهارشنبه فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن اوروجی افزود:‌ فردا صبح کاهش وزش باد داریم و گردو خاک نسبت به امروز کاهش خواهد داشت،بنابراین فردا ادارات قم تعطیل نیست.

وی اظهار داشت:‌ تعطیل ادارات به دلیل گرد و خاک باید طبق استانداردها و شرایط اضطرار و دستورالعمل‌های اعلامی باشد.

روز گذشته با تصمیم کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار قم و با توجه به پیش بینی استمرار شرایط آلودگی هوا و ماندگاری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون، امروز ،دستگاه‌های اجرایی در سطح استان (به استثنای دستگاه های خدمات رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند) تعطیل اعلام شد.

شرایط اضطراری پدیده گردوغبار در حالی است که میانگین ۲۴ ساعته غلظت ذرات معلق با قطر برابر یا کمتر از ۱۰ میکرون (۱۰PM) در یک منطقه از ۲۵۵ میکروگرم بر مترمکعب فراتر رود که امروز درصد آلودگی هوای قم افزون بر ۱۰۰۰PPM بر اساس معیارهای سنجش آلودگی هوا قرار داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم اظهار داشت: در شرایط موجود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و بیماری‌های ریوی نظیر آسم، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای اداری در قالب سامانه الکترونیک دولت قابل‌پیگیری و انجام است و لازم نیست مردم به ادارات و دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44099
اخبار مرتبط

نظرات شما