مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم خبر داد:

آغاز طرح شناسایی و ارزیابی مکان‌های مناسب اسکان اضطراری در قم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم از آغاز طرح شناسایی و ارزیابی مکان‌های مناسب اسکان اضطراری در زمان بحران، با همکاری مدیریت بحران شهرداری استان خبر داد.

محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به وظایف جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: به‌منظور آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی به‌ویژه زلزله و اسکان اضطراریِ متأثرین آن، طرح شناسایی و ارزیابی اماکن اسکان اضطراری با مشارکت مدیریت بحران شهرداری استان قم آغاز شد.
وی ادامه داد: طرح شناسایی و ارزیابی اماکن اسکان اضطراری برای نخستین‌بار در کشور و در استان قم انجام می‌شود و سپس به‌عنوان الگو به سایر کلان‌شهرها معرفی خواهد شد.
بهرامی در بیان جزئیات شناسایی و ارزیابی مکان‌ها گفت: در فاز اول اجرای این طرح پس از شناسایی مکان‌های مناسب برای اسکان اضطراری، شهروندان پس از وقوع زلزله در منطقه ۸ شهری قم (منطقه پایلوت) در مکان‌هایی همچون؛ بوستان‌ها، مدرسه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌ها و مجتمع‌های ورزشی، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، اداره‌های دولتی و...  اسکان می‌یابند.
وی با اشاره به شناسایی و ارزیابی بیش از ۱۰۰ مکان در منطقه ۸ استان، افزود: ارزیابی این مکان‌ها بر اساس استاندارهای بین‌المللی و ملی اسکان، توسط پنج تیم عملیاتی متشکل از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم صورت می‌گیرد.
 بهرامی خاطر نشان کرد: به‌منظور آرامش خاطر و امدادرسانی به‌موقع به شهروندان در بحران، دستگاه‌هایی اجرایی مالک مکان‌های شناسایی شده در اجرای این طرح مشارکت فعال خواهند داشت.

خبرنگار: نعمت احمدپور

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/44271
اخبار مرتبط

نظرات شما