رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم:

موکب‌های سلامت قم در مراسم اربعین برپا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با اعلام آمادگی کامل این دانشگاه برای ارائه خدمات به زائران اربعین، گفت: موکب‌های درمانی سلامت این دانشگاه در کشور عراق برای ارائه خدمات درمانی برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مهدی مصری با اشاره انجام نیازسنجی‌های لازم در بخش‌ها و فراخوان نیروها، اظهار داشت: این موکب‌ها با همکاری خیریه سلامت و دیگر نهادها و سازمان‌های استان برپا می‌شود و خدمات درمانی خود را از یکم شهریور ماه آغاز و تا ۱۵همین ماه ادامه خواهد داد.
به گفته وی این موکب‌ها به صورت شبانه‌روزی دایر می‌شود و خدمات درمانی درتخصص‌های عفونی، زنان و زایمان، داخلی و پزشکی عمومی و همچنین اقدامات مرتبط با پرستاری و فیزیوتراپی به زائران ارائه می‌شود.
مصری از اعزام دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی به منظور ارایه خدمات درموکب‌های مذکور خبر داد و گفت: این موکب‌ها در مسیر میان نجف تا کربلا و در شهرهای کربلا، نجف و سامرا مستقر می‌شود.
وی اظهار داشـت: پزشکان و پرستاران به صورت داوطلبانه، به محل استقرار این موکب در عراق اعزام خواهند شد.
​​​​​مصری همچنین به برپایی موکب‌های سلامت در داخل استان از ۳۰ شهریور تا یک هفته بعد از اربعین نیز خبر داد و گفت: این موکب‌ها در نقاط مختلف قم و جمکران دایر می‌شوند.
مصری بیان کرد: در راستا خدمت رسانی‌های بهداشتی و درمانی به زائران، تیم‌های اورژانسی در مسیر منتهی به استان ایلام نیز اعزام خواهند شد.
وی افزود: تمام بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، پاراکلینیک‌ها و مراکز تصویربرداری و دیگر مراکز مرتبط در این ایام آمادگی کامل به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی را دارند.
مصری بیان کرد:‌ در عین اینکه آمادگی کامل به منظور ارایه خدمات وجود دارد، با این حال نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای مربوطه هستیم تا در انجام وظایفمان نسبت به زائران حرم مطهر امام حسین (ع) پیش گام باشیم.

انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44388
اخبار مرتبط

نظرات شما