رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم خبر داد:

ساخت پارکینگ عمومی به‌ همراه فضای باز شهری و فرهنگی در خیابان آذر

دهناد، روند پیشرفت پروژه ساخت پارکینگ بنفشه را مثبت ارزیابی کرد و آن را پروژه‌ای شاخص و اساسی در بافت تاریخی استان قم دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمحمدحسین دهناد در خصوص پروژه پارکینگ طبقاتی بنفشه در خیابان آذر گفت: فضای پشت بازار بنفشه سابق و میدان کهنه، سال‌های زیادی به‌صورت گودبرداری‌شده رها شده و باعث ایجاد صدماتی برای ساختمان‌های اطراف از جمله بنای تاریخی سرای ملاحسین و مجموعه بازار کهنه شده بود؛ که برای حل این مشکل و با توجه به کمبود فضای پارک و ازدحام ترافیکی این محدوده، تصمیمی مبنی بر احداث پارکینگ در این نقطه گرفته شد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر نیز با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و و بناهای تاریخی موجود در محدوده، پیشنهاد ایجاد یک فضای باز شهری برای اجرای مراسم‌های آئینی و همچنین استفاده روزمره شهروندان را داد که طراحی‌های این مجموعه در حال انجام است.

دهناد عنوان کرد: محدوده بافت تاریخی شهر قم، مشکلات و کمبودهای زیادی دارد که این دست پروژه‌ها به حل آن‌ها و بهبود شرایط کمک می‌کند.

پارکینگ طبقاتی و تجاری بنفشه با هزینه‌ای بالغ بر ۶۱۰ میلیارد ریال در خیابان آیت‌الله طالقانی جنب بازار بنفشه در ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع عرصه و با زیربنای ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع در سه‌طبقه همکف، منفی دو و منفی یک در دست احداث است.



انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/44422
اخبار مرتبط

نظرات شما