مسئول سازمان بسیج سازندگی قم:

828 پروژه عمرانی در طول 9 سال در مناطق محروم استان قم اجرا شده است

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم از انجام 708 پروژه عمرانی ساخت، تکمیل و مرمت در طی سال های 1389 تا 1396 و همچنین 120 پروژه عمرانی در سال جاری در سطح مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ علی دستوری امروز  در مراسم افتتاح 98 پروژه عمرانی از پروژه های سال 97 که در سالن شهید اخلاقی سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) قم برگزار شد افزود: این پروژه ها به همت بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و البته با همراهی دستگاه های مرتبط با بحث محرومیت زدایی در استان قم به اجرا رسیده است که از آن جمله می توان به ساخت، تکمیل یا مرمت خانه های محرومین و نیازمندان، مدارس، مساجد و حسینیه ها، معابر، سرویس های بهداشتی، سالن های ورزشی، پُل، مجموعه های فرهنگی، خانه های بهداشت، نیروگاه های کوچک خانگی خورشیدی و همچنین پروژه های آبرسانی، برق رسانی و ساخت فاضلاب در مناطق روستایی و مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار استان قم اشاره کرد.

وی افزود: این طرح ها با اعتبار بیش از 6 میلیارد تومان از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه آورده استانی و همچنین استفاده از کمک های خیرین به سرانجام رسیده که از این 98 پروژه، 55 مورد با همت بسیج سازندگی و 43 مورد هم به همت قرارگاه و آبادانی و البته همراهی دیگر نهادها به نتیجه رسیده است.

دستوری اظهار داشت: البته 22 مورد پروژه عمرانی دیگر هم در دست انجام است که ان شاء الله تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: سعی بسیج سازندگی این است که این پروژه ها، کوچک و زودبازده باشند و بتوان آن ها را به دور از پیچیدگی های فنی و با کمک نیروهای بومی مناطق و گروه های جهادی به نتیجه رساند.

مسئول بسیج سازندگی قم با اشاره به دیگر پروژه های انجام شده گفت: تهیه و توزیع جهیزیه، لوازم التحریر، سبدهای معیشتی، البسه و پوشاک و همچنین اعزام گروه های جهادی خدمت رسان به میزان 40 هزار نفرروز، بخش دیگری از فعالیت هاست که با مشارکت دستگاه هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، آستان قدس رضوی و بانک انصار انجام شده است.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی ما بر این استوار است که در سال 1398، تهیه و توزیع حداقل 500 جهیزیه برای زوج های نیازمند و همچنین انجام حداقل 514 طرح عمرانی در استان قم در دستور کار باشد که این طرح های عمرانی ان شاء الله و همزمان با دیگر طرح های عمرانی در سراسر کشور، تا ابتدای مهر ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.



انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/4445
اخبار مرتبط

نظرات شما