معاون اجتماعی استاندار قم:

زیرساخت‌های فرهنگی در سایت ۵۶۰‌ هکتاری پردیسان به درستی دیده شود

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم با تاکید بر اهمیت پیوست فرهنگی و مذهبی در طرح‌های احداث مسکن، گفت: با پیگیری و دقت نظر مسوولان استانی تلاش شده تا کاربری و سرانه‌های مورد نیاز در سایت ۵۶۰‌هکتاری پردیسان به درستی دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های متولی مسجد، طی سخنانی افزود: یکی از مسائلی که ضرورت دارد نسبت به آن دقت نظر و حساسیت لازم انجام بگیرد، در نظر گرفتن کاربری و سرانه‌های فرهنگی بخصوص مسجد است.

مقیمی با تاکید بر اهمیت پیوست فرهنگی و مذهبی در طرح‌های احداث مسکن، خاطرنشان کرد: لازم است تا پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در سایت‌های احداث مسکن انجام شود تا مردم به سهولت به این مراکز دسترسی داشته باشند.

وی اهمیت وجود زیرساخت و کاربری‌های فرهنگی را در تربیت دینی نسل آینده ضروری ارزیابی کرد و گفت: وجود فضاهای معنوی، فرهنگی و مذهبی از لوازم ساخت یک جامعه متعالی است و انتظار می‌رود با افتتاح هر طرح و فاز طرح‌های نهضت ملی مسکن، فضاها و مراکز فرهنگی نیز به موازات آن در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد.

گفتنی است اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44541
اخبار مرتبط

نظرات شما