رئیس اداره بهداشت سازمان صنعت قم:

۶۰۰ واحد تولیدی استان قم از نظر ایمنی پایش شدند

رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۶۰۰ واحد تولیدی استان از نظر رعایت نکات ایمنی، بهداشتی و زیست‌محیطی مورد پایش قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید ناصر امیرحسینی پیرامون این موضوع، بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ باتوجه‌به وقوع چند حادثه در واحدهای تولیدی استان، سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت قم تصمیم گرفت با همکاری دستگاه‌هایی همچون اداره کل تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی، مرکز بهداشت، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل محیط‌زیست استان، کمیته‌ای را با عنوان کمیته بهداشت، ‌ ایمنی و پدافند غیرعامل صنعت، ‌ معدن و تجارت قم تشکل دهد.
وی با اشاره به شناسایی و طبقه‌بندی واحدهای پرخطر توسط کمیته بهداشت، ایمنی و پدافند غیرعامل صنعت، معدن و تجارت قم، افزود: اعضای این کمیته از آن زمان تاکنون از واحدهای تولیدی و صنعتی استان به‌خصوص واحدهای پرخطر بازدید به عمل می‌آورند و مسائل و مشکلات آن‌ها در حوزه‌های ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست را شناسایی و به بهره‌برداران اعلام می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیته، اعلام نظر در خصوص طرح‌های صنعتی قبل از احداث آن‌ها است، بدین صورت که قبل از ایجاد واحد صنعتی، ‌ نقشه‌های آن در اختیار کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد و آنها بر اساس استانداردهای تعیین شده، طرح را رصد و موارد استقرار دستگاه‌ها، مخازن و رعایت حریم‌ها را بررسی و موارد لازم را قبل از ساخت واحد به اطلاع بهره‌برداران آن می‌رسانند.
امیرحسینی گفت: براین‌اساس می‌توان گفت از سال ۹۸ به بعد کلیه طرح‌های صنعتی استان قبل از احداث از نظر رعایت مسائل ایمنی رصد و موارد لازم به اطلاع بهره‌برداران آن رسیده است، همین موضوع موجب شده از آن زمان تاکنون تعداد حوادث گزارش شده در واحدهای تولیدی و صنعتی استان تا حد چشمگیری کاهش یابد.
وی افزود: اجرای مانورهای مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی و نیز بازدید از واحدهای موفق ملی در رعایت استانداردهای مشخص شده در حوزه ایمنی و بهداشت، از دیگر اقدام‌هایی است که توسط کمیته بهداشت، ایمنی و پدافند غیرعامل صنعت، ‌ معدن و تجارت قم، دنبال می‌شود.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.





انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44627
اخبار مرتبط

نظرات شما