ارابه مرگ به ارمغان می‌آورد؛

داغی که موتورسواران بدون کلاه به دل مادرانشان می‌گذارند

قم قطب تولید موتورسیکلت در کشور است؛ اما متأسفانه تصادفات منجر به فوت این امتیاز بزرگ اقتصادی قم را به حاشیه برده و شهروندان از موتورسیکلت بیشتر مرگ‌ومیر در ذهنشان تداعی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​​​​​سلام از پرسنل کادر درمان قم هستم! نیم ساعت پیش یک مصدوم موتورسوار آوردند بیمارستان که با یک کامیون در اتوبان امام علی علیه‌السلام شاه جمال به سمت میدان هفتاد دو تن تصادف کرده بود مغزش روی زمین بود کلاه ایمنی هم نداشت به مردم بگویید بیشتر مراقب باشند!
 این پیام یکی از کادر درمان قم به خبرنگار سایت قم فردا بود، یک خبر دردناک که متأسفانه خیلی هم جدید نیست، هر روز قم شاهد مرگ موتورسیکلت‌سوارانی است که کلاه ایمنی را جدی نمی‌گیرند و مرگ راکبان موتورسیکلت تبدیل به تیتر تکراری رسانه‌های قم شدند.
بیش از ۶۰ درصد از جان‌باختگان تصادفات موتورسیکلت به علت ضربه وارده به سر فوت می‌نمایند، در سال گذشته متأسفانه بیش از  ۱۰۰ نفر از همشهریان قم  در اثر تصادف جان خود را از دست دادند که از این تعداد بیش از ۵۰ نفر راننده یا ترک‌نشین موتورسیکلت بوده‌اند.
اگر جانب انصاف را رعایت کنیم پلیس راهنمایی‌ورانندگی قم، صداوسیما و رسانه‌های مجازی در فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی به‌خوبی عمل کرده‌اند و بعضاً اهدای کلاه ایمنی رایگان توسط پلیس راهور در ادوار مختلف صورت می‌گیرد.
قم قطب تولید موتورسیکلت در کشور است که یک امتیاز اقتصادی مهم برای استان است؛ اما متأسفانه تصادفات منجر به فوت این امتیاز بزرگ اقتصادی را به حاشیه برده و شهروندان از موتورسیکلت بیشتر مرگ‌ومیر در ذهنشان تداعی می‌شود.
متأسفانه، بیشتر راکبان موتورسیکلت را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهد که بعضاً گواهینامه هم ندارد، فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی سال‌هاست دنبال می‌شود اما شاید تنها یک درصد موتورسیکلت‌سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند مشخص است که نقش خانواده‌ها در این فرهنگ‌سازی بسیار مهم اما کم‌رنگ است.
اگر والدین به همان اندازه که به خوراک و پوشاک فرزندان خود اهمیت می‌دهند به جان فرزندان خود هنگام استفاده از موتورسیکلت اهمیت می‌دادند هرگز اجازه استفاده از این وسیله را بدون کلاه ایمنی نمی‌دانند وگرنه این وسیله نقلیه تبدیل به ارابه مرگ نمی‌شد.
ماجرا از برخورد قهری و جریمه گذشته است شاید آخرین راه، به نمایش گذاشتن تصویر مصدومان حوادثی است که به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی، مرگ زودتر از آنچه که باید به سراغشان آمده شاید این پیشنهاد دردناک باشد؛ اما گویا این آخرین راه است تا دیگر شاهد این حوادثی نباشیم که داغی بر دل خانواده‌ها و مادران و پدران می‌گذارد.
زمان تمدید گواهینامه و یا صدور آن در کلاس‌های که برگزار می‌شود نمایش از مصدومان تصادفات واقعی می‌تواند تأثیرگذار باشد تا کمتر شاهد داغ دل مادرانِ فرزندان بدون کلاه باشیم.
مرضیه مهدیلو
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44629
اخبار مرتبط

نظرات شما