رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم:

مدیریت شهری باید امکانات را عادلانه بین مناطق توزیع کند

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت:مدیریت شهری باید امکانات را عادلانه بین مناطق توزیع کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در میزگرد پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با عنوان چشم‌انداز توسعه شهر قم که در دفتر این پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد با اشاره به اینکه امروز توسعه شهری به لحاظ فرهنگی به سمت منطقه ۴ رفته است، اظهار داشت: در مناطق ۲ و ۶ درآمد شهرداری از سوی تجاری، عوارض و... صورت می‌گیرد. حتی در این مناطق باتوجه‌به اینکه درآمدها از این مسیرها است؛ اما بازهم تخفیفات بسیاری در عوارض و غیره در نظر گرفته می‌شود تا مردم به سمت ساخت‌وساز بروند؛ اما بازهم اقبالی نیست.
وی بیان کرد: شهرداری مرکز می‌تواند بخشی از درآمد یک منطقه را در منطقه دیگر هزینه کند؛ اما این مسئله فقط بخشی از درآمد است که خیلی نیست. درآمد هر منطقه باید در خود منطقه هزینه شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: از چند سال قبل به دلیل کمبود فضای سبز در مناطق دو و چهار لکه‌های سبز کوچک در حد هزار و دو هزار متر با خرید و تملک در حال ایجاد است؛ اما به دلیل تراکم بالای جمعیتی نمی‌تواند مثل برخی مناطق دیگر بوستان‌های بزرگ ایجاد کرد هر چند که بوستان‌های بزرگ برای تمام مردم شهر است.



تصویربردار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/44685
اخبار مرتبط

نظرات شما