رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری قم:

کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در قم تشکیل می‌شود

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به مناسبت اربعین و دهه پایانی ماه صفر از ۲۷ مرداد تا ۲۷ شهریورماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمزه مینا پور اظهار کرد: باتوجه‌به در پیش بودن سفرهای اربعین و دهه آخر ماه صفر که ضرورت نظارت بر نحوه ارائه خدمات در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را دوچندان می‌کند، نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای  اعم از مسافر و کالا از ۲۷ مرداد جاری اقدام شد.
میناپور توضیح داد: استقبال گسترده زائران طی ایام سفرهای اربعین از ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای، ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات سفر به کاربران اکنون بیش از هرزمان دیگری احساس می‌شود.
وی ادامه داد: به همین منظور، در قالب طرحی مستمر، نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام و به طور شبانه‌روزی تخلفات استعلامی رصد و در صورت احراز، نسبت به اعمال قانون اقدام می‌شود.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای از ۲۷ مردادماه تشکیل شده است و تا شهریورماه جاری به ادامه وظیفه خواهد پرداخت.
مینا‌پور عمده تخلفات استعلامی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای طی ایام سفرهای اربعین را متعلق به حوزه حمل‌ونقل مسافر دانست و تصریح کرد: کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای وظیفه بررسی تخلفات استعلامی در هر دو حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای را به عهده دارد.
وی اضافه کرد: غالب تخلفات استعلامی در بخش حمل‌ونقل مسافر شامل گران‌فروشی بلیت، ایجاد بازار سیاه، عدم صدور صورت‌وضعیت، عدم ارائه خدمات مناسب، سرویس مسافر در خارج از پایانه، عدم رعایت شئون اسلامی، عدم تجهیز خودرو به ملزومات ایمنی از جمله کمربند و چکش ایمنی، کپسول اطفا حریق، سالم نبودن شیشه‌ها، آج نامناسب لاستیک‌ها، نقصان در مدارک و اسناد حمل‌ونقلی است.
وی با اعلام استقرار شبانه‌روزی اعضای کمیسیون ویژه در پایانه مسافری کوثر شهرستان قم اظهار کرد: کاربران گرامی در صورت مشاهده هر نوع تخلف می‌توانند جهت اطلاع، در محل دفتر نمایندگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در پایانه یادشده حضور یابند.
میناپور افزود: همچنین سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در تمامی اوقات شبانه‌روز آماده دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادها و... کاربران محترم است.
وی در خاتمه ضمن تشکر از همکاری انجمن‌های صنفی، شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، رانندگان بخش ناوگان عمومی و همچنین همکاران اداره کل بر تکریم زائران و دیگر کاربران جاده‌ای تأکید و ابراز امیدواری کرد که با رعایت مقررات و اجرای قوانین موضوعه، شاهد سفرهایی ایمن و ارائه خدماتی درخور به کاربران گرامی باشیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44710
اخبار مرتبط

نظرات شما