در گفتگو با مسئول بسیج سازندگی سپاه قم صورت گرفت؛

تشریح خدمات جهادی بسیج سازندگی در یک سال گذشته

مسئول بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در یک سال اخیر به تشریح خدمات و عملکرد بسیج سازندگی قم، در یکسال گذشته پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در هفدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۹ الگویی بی‌بدیل از خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه و برگ زرینی از حرکت جهادی و محرومیت‌زدایی در ایران اسلامی است .
امروز نیز بسیج سازندگی با تکیه پرتوان و تخصص جوانان برومند جهادی و با ۲۳ سال پشتوانه درخشان خدمتگزاری متعهدانه و با بصیرت، توانسته در راستای منویات فرماندهی معظم کل قوا، گام‌های ارزشمند و پرافتخاری را در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و در همراهی کامل با رویکردهای دولت مردمی و به‌ویژه در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بردارد .
یقیناً حرکت جهادی بدون چشم داشت و منّت، متناسب‌ترین نوع حرکت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شبیه‌ترین به حماسه دفاع مقدس است.

از همین رو سرهنگ پاسدار علیرضا ایراندوست، مسئول بسیج سازندگی سپاه قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به همکاری بسیج سازندگی با نهادها و ارگان‌ها در پروژه‌های مختلف اظهار داشت: بسیج سازندگی در طرح‌های مختلف عمرانی در حال همکاری با نهادهای مختلف است که با توافقات صورت‌گرفته سازوکارهای خوبی برای آن در نظر گرفته شده است به‌طوری‌که این پروژه‌ها به‌صورت موافقت‌نامه تبادل شده با سازمان برنامه بودجه است که دستگاه دولتی این اجازه را به سازمان برنامه بودجه داده است تا این اعتبار مستقیماً به بسیج سازندگی تخصیص داده شود  و خود بسیج سازندگی به عبارتی به‌عنوان کارفرما است و به‌محض اینکه پروژه به اتمام رسید تحویل دستگاه متولی بهره‌بردار می‌شود.
وی به پروژه‌های بسیج سازندگی قم اشاره کرد و گفت: یکی از کلان پروژه هایی که به بسیج سازندگی واگذار شده است، پروژه ساخت ۱۰۴۰ واحد از  نهضت ملّی مسکن است که به توفیق الهی، تا به الان مباحث اولیه بناسازی آن انجام شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قم افزود: یکی دیگر از پروژه‌هایی که بسیج سازندگی به‌صورت موافقت‌نامه در حال پیگیری آن است پروژه بهسازی راه روستایی جنت‌آباد است که با اعتباری بالغ بر ۲ و نیم میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: هزار و ۳۰۰ متر این محور به بسیج سازندگی برای بهسازی واگذار شده است  و نهاد بهره‌بردار هم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.
ایراندوست بیان داشت: پروژه بعدی که به‌صورت تبادل موافقت‌نامه با سازمان برنامه‌وبودجه داریم پروژه تکمیل شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران است، این پروژه از سال ۱۴۰۰ شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.
وی با بیان این که این پروژه نزدیک ۲۲ میلیارد تومان اعتبار داشته است، افزود: مجموعه داخلی شبستان کامل تمام شده و در حال حاضر هم قسمت بیرونی شبستان که  رواق  سمت عیسی ابن مریم است در دست اقدام داریم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قم ابراز داشت: دستگاه بهره‌بردار هم اداره اوقاف و امور خیریه است که البته مسجد مقدس جمکران بهره‌برداری خواهد کرد.
وی ادامه داد: پروژه بعدی که به‌صورت موافقت‌نامه در حال پیگیری است، پروژه احداث موتورخانه مرکزی مسجد مقدس جمکران است.
ایراندوست ابراز داشت: این پروژه نیز از سال ۱۴۰۰ شروع شده و همچنان ادامه دارد البته قبل از این تاریخ هم بخشی از قسمت اسکلت توسط خود مسجد مقدس جمکران انجام شده بود؛ اما ادامه آن را به بسیج سازندگی محول کردند.
وی تصریح کرد: اعتبار این پروژه هم بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون اسکلت موتورخانه و کانال انتقال انرژی کامل انجام شده و بخشی از  تجهیزات مکانیکی و برقی خریداری شده و برای اتمام کامل پروژه نیازمند این هستیم که اعتبارات به‌موقع تخصیص داده شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قم بیان داشت: متولی اصلی این پروژه هم اوقاف و امور خیریه است که مسجد مقدس جمکران از آن بهره‌برداری خواهد کرد.
وی تأکید کرد: پروژه بعدی پروژه آب‌رسانی خط قیام است، این پروژه شامل سه مخزن ۳۰۰ مترمکعبی، مخزن ۵۰ مترمکعبی و مخزن ۱۰۰ مترمکعبی و یک ایستگاه پمپاژ با ۱۲ و نیم کیلومتر خط انتقال است که با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در حال اجرا است.
ایراندوست ادامه داد: پروژه بعدی پروژه شهرک مهدیه است که دستگاه متولی آن شورای مرکزی حوزه علمیه و بهره‌بردار شهرک مهدیه است.
وی بیان داشت: در این پروژه تکمیل سالن ورزشی و استخر سرپوشیده با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در دستور کار است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰درصد است و تا پایان سال ۱۴۰۲ پروژه آماده تحویل خواهد بود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قم افزود: پروژه دیگری که به بسیج سازندگی استان قم واگذار شده است، برق‌رسانی به روستاهای مشک‌آباد و کاج است. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ و نیم میلیارد تومان به طول ۸ کیلومتر است.
وی ادامه داد: پروژه دیگری هم در دست اقدام داریم که در این پروژه بسیج سازندگی معین است و قرارداد این پروژه بین آبفا استان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تهران بسته شده است.
ایراندوست با بیان این که در این پروژه مجری بسیج سازندگی در استان است، تصریح کرد: این پروژه با عنوان بسیج آبرسانی در استان قم جهت آبرسانی، رفع مشکل و تنش آبی ۱۲ روستا در دو مجتمع سلفچگان و کهک است.
وی تأکید کرد: مجتمع سلفچگان شامل روستای سنجگان است که طی آن مخزنی با گنجایش ۲۵۰ مترمکعب، احداث و همچنین خط انتقال و اصلاح شبکه نیز از دیگر فعالیت هایی بود که انجام پذیرفت.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قم ادامه داد: مجتمع کهک هم شامل ۱۱ روستا است که ۴ روستا دیزل‌ژنراتور خریداری و تحویل خواهد شد و روستای تیره، دارای مشکل خط انتقال است، روستای کرمجگان احداث مخزن یک هزارمترمکعبی به همراه خط انتقال و روستای بیدهند ساخت مخزن ۷۵۰ مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ و روستاهای ورجان ساخت مخزن یک هزارمترمکعبی و خط انتقال و اصلاح شبکه و روستای خورآباد ساخت مخزن دو هزارمترمکعبی است که البته این مخزن برای روستای پایین‌تر لنگرود است و  روستای لنگرود با ساخت مخزن دو هزارمترمکعبی به همراه خط انتقال است و پروژه خط انتقال چدن داکتیل ۶۰۰ میلی‌متری به طول ۳۵۰۰ متر جهت آبرسانی به هشتاد روستای پایین دست است.
وی ابراز داشت: مجموعه اعتباری که برای این پروژه دیده شده است ۶۷ میلیارد تومان است  و در حال حاضر در حال اتمام با حدود پیشرفت ۸۲درصدی در ۱۲ روستا هستیم.
ایراندوست افزود: یکی از پروژه‌هایی که به اتمام رسیده است لایه روبی سد روستای امامزاده اسماعیل با اعتبار یک میلیارد و  ۴۰۰ میلیون تومان است.
وی در ادامه افزود: با توجه به تسهیلات تبصره ۱۶، بسیج سازندگی توانسته است کمک شایانی در موضوع اشتغالزایی داشته باشد.  در این خصوص با اعطای بیش از ۷۵میلیارد تومان وام، توانسته ایم برای ۵۷۵ نفر شغل ایجاد کنیم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قم افزود: یکی دیگر از خدمات بسیج سازندگی استان قم، نصب ۷۲پروژه پنل خورشیدی است که  از اواخر سال گذشته شروع و تا کنون نیز ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: این پروژه هم در اواخر سال ۱۴۰۱ تمام شده و در حال حاضر هم سد آبگیری شده است و مراتع و مزارع پایین‌دست را آبیاری می‌کند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44921
اخبار مرتبط

نظرات شما