استاندار قم:

بانک‌ها موظف به حمایت از صنعت هستند

استاندار قم گفت: بانک‌ها بر اساس قوانینی که از سوی بانک مرکزی به آن‌ها ابلاغ شده، موظف به انجام تکالیف خود در قبال حمایت از صنعت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد آقامیری چهارشنبه‌شب با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای نور ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: برنامه‌هایی که برای استان قم پیش‌بینی شده در راستای تحقق شعار سال است. 
 
وی افزود: همان‌طور که مستحضر هستید شعار «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر فرزانه انقلاب انتخاب شد؛ لذا حمایت از تولیدکننده از برنامه‌های اصلی بنده در مدیریت استان است. ما نگاه جدید و ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در استان قم خواهیم داشت. 
 
*کمیته ویژه حمایت از سرمایه‌گذاران در استانداری راه‌اندازی خواهد شد 
 
آقامیری تصریح کرد: در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی در استانداری قم هستیم که دیگر هیچ سرمایه‌گذاری برای اخذ مجوز گیر پیچ‌وخم بروکراسی اداری نباشد. دیوان‌سالاری اداری متأسفانه باعث فرار سرمایه‌گذار از استان قم شده است. 
 
وی با بیان اینکه کمیته ویژه حمایت از سرمایه‌گذاران در استانداری ظرف ۲ هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد، اشاره کرد: برای حل این مشکل مقرر شد کمیته ویژه‌ای در استانداری ایجاد شود تا سرمایه‌گذار به‌صورت مستقیم به این کمیته مراجعه کرده و در صورت تأیید مدیریت استان حمایت تمام‌قد از این سرمایه‌گذار را انجام خواهد داد. با راه‌اندازی این کمیته دیگر سرمایه‌گذار سردرگم ادارات نخواهد بود. 
 
*بانک‌ها موظف به انجام تکلیف خود در قبال حمایت از صنعت هستند 
استاندار قم عنوان کرد: بانک‌ها بر اساس قوانینی که از سوی بانک مرکزی به آن‌ها ابلاغ شده موظف به انجام تکالیف خود در قبال حمایت از صنعت هستند. تولیدکننده وقتی تصمیم به تولید محصولی در استان می‌گیرد نیازمند تسهیلات بانکی است. سرمایه شخصی خود شاید نتواند برای راه‌اندازی خط تولید کافی باشد. 
 
وی اشاره کرد: بر اساس قوانین بانک مرکزی بانک‌ها تنها می‌توانند ۲۵ درصد از سرمایه خود را به خرید ملک اختصاص دهند و باقی اعتبارات در حمایت از تولید باید هزینه شود. اگر بانکی در استان قم شناسایی شود که بیش از ۲۵ درصد از سرمایه خود را به کار تجاری اختصاص داده است، تخلف کرده و این موضوع به اطلاع نهادهای بالادستی رسانده می‌شود. 
 
*برای حل مشکلات استان نیازمند برنامه مدون و روحیه جهادی هستیم 
آقامیری بیان کرد: همان‌طور که قبلاً گفته‌ام به تعبیر مقام معظم رهبری حل مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی است. داشتن برنامه مدون باروحیه جهادی در دستور کار مدیریت جدید استان است. نیروهای جهادی را به کمک سپاه استان و بسیج سازندگی ساماندهی خواهیم کرد و برای امور مسائل استان از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. 
 
وی افزود: پس از ساماندهی گروه‌های جهادی، اعضا میان مردم در سراسر استان رفته و به حل مشکلات در حوزه‌های مختلف خواهند پرداخت. بنده نگاه ویژه‌ای به گروه‌های جهادی دارم و اعلام کرده‌ام در همه برنامه‌ها در کنار آن‌ها میان مردم حضور پیدا خواهم کرد. 
 
استاندار قم تصریح کرد: بازدید میدانی و حضور میان مردم باید در دستور کار تمام مدیران استان قرار بگیرد. مدیران نباید در اتاق‌هایشان بنشینند و صرفاً با خواندن گزارش از مشکلات مردم مطلع شوند. مدیر باید در میدان حاضر باشد و از نزدیک در جریان مشکلات و نیاز مردم قرار بگیرد.
 
*تا حل مشکلات در کنار مردم خواهیم بود 
آقامیری در ادامه اظهار کرد: واقعیت این است که ما مدیران برای حل مشکلات مردم در سمت‌های مختلف منصوب شده‌ایم و وظیفه داریم خادم مردم شریف قم باشیم. مردم در طول این سال‌ها همواره در کنار نظام و حامی انقلاب بوده‌اند در مقابل ما نیز وظیفه داریم که به مطالبات آن‌ها رسیدگی کنیم. 
 
وی اشاره کرد: این قول را به مردم انقلابی و مؤمن قم می‌دهم تا حل مشکلات در کنارشان خواهیم بود و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. همه مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی موظف به پاسخگویی مشکلات و مطالبات مردم هستند. 
 
*افزایش تولید مسکن در کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم است 
استاندار قم عنوان کرد: همان‌طور که مستحضر هستید دولت سیزدهم تأکید ویژه‌ای بر حل مشکلات حوزه مسکن دارد. طرح نهضت ملی مسکن امروزه در کشور با سرعت در حال انجام است و آیت‌الله رئیسی برای بررسی آخرین وضعیت ساخت‌وسازها در کشور هر ۲۰ روز یکبار جلسه شورای‌عالی مسکن را با استانداران و مسئولین مربوطه برگزار می‌کند.
*افتتاح 404 پروژه در هفته دولت ۱۴۰۲ 
استاندار قم اظهار کرد: با تلاش و همکاری مدیران دستگاه‌ها در هفته دولت سال جاری ۴۰۴ پروژه افتتاح شده و خواهد شد. برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی دیگر عملیات اجرایی آن طی این چند روز آغاز شده است.  
وی ابراز کرد: هفته دولت فرصت مناسبی است تا خدماتی که دولت به مردم ارائه می‌دهد برای آن‌ها تبیین شود. امروز خدماتی به مردم در سراسر کشور ارائه می‌شود که در مقایسه با قبل از انقلاب بی‌نظیر است. 
 
*جریانات سیاسی استان حضور فعالی در انتخابات داشته باشند
آقامیری اشاره کرد: ستاد انتخابات استان در استانداری تشکیل شده و تقسیم وظایف نیز صورت‌گرفته است. تقاضایی که از کلیه جریانات سیاسی قم داریم این است که در انتخابات پیش رو حضور فعالی را داشته باشند تا شاهد حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی باشیم.  
استاندار قم گفت: دشمنان نظام امروز با تمام ظرفیت به میدان آمده تا مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و دولتمردان مأیوس و ناامید کنند. در رسانه‌ها تشویق می‌کنند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند؛ اما بنده مطمئن هستم مردم قم با حضور پرشور در انتخابات برگ زرین دیگری برای جمهوری اسلامی رقم خواهند زد.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/44953
اخبار مرتبط

نظرات شما