معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم:

شیرخشک‌های احتکار شده به چرخه توزیع بازگشت

با پیگیری و نظارت‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم و با همکاری سازمان بازرسی استان، حدود هزار بسته شیرخشک رژیمی دپو شده که برای نوزادان نارس است، به چرخه توزیع بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  هدی ابوالحسنی، اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که شیرخشک‌های رژیمی و رگولار (ساده) باوجوداینکه به قم وارد می‌شد، اما در چرخه توزیع کمبود وجود ندارد.
وی افزود: بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که یکی از داروخانه‌های سطح استان هزار بسته شیرخشک را بدون ثبت در سامانه، احتکار کرده است و از سوی دیگر تعداد زیادی شیرخشک رژیمی را بدون نسخه پزشک به بیماران داده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از سوی دیگر این داروخانه ۳۰۰ شیرخشک یارانه‌ای دولت که برای نیازمندان توزیع می‌شود را نیز احتکار کرده است.
ابوالحسنی افزود: بعد از کشف این شیرخشک‌های رژیمی (آپتامیل پپتی جونیور) متوجه شدیم کسری شدید به دلیل احتکار و دپوی آن‌ها در این داروخانه بوده است که توسط سازمان بازرسی دستورات لازم برای برخورد با داروخانه و همچنین عوامل متخلف صادر شد.
وی گفت: آپتامیل پپتی جونیور شیرخشک کودکان نارس دارای حساسیت است که در یک سال گذشته با کسری آن در قم مواجه بودیم و قیمت آن ۴۷ هزار تومان است که متأسفانه در بازار سیاه قیمت یک قوطی این شیرخشک بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دولت به‌منظور تأمین شیرخشک‌ها رگولار (ساده) تلاش‌های زیادی انجام داده و از سوی دیگر شیرخشک‌های رژیمی به میزان کافی وجود دارد.
ابوالحسنی در مورد شیرخشک‌های بیماری‌های خاص نیز گفت: شیرخشک‌های یارانه‌ای رژیمی جهت کودکان با بیماری‌های خاص مثل نئوکیت به طور رایگان در اختیار کودک با نقص آنزیمی ژنتیکی قرار می‌گیرد که قیمت این نوع شیرخشک حدود ۲۲ یورو یعنی حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است.





انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44991
اخبار مرتبط

نظرات شما