مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان قم:

مسائل زیست‌محیطی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان رصد می‌شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌ تخصصی سنجش آلایندگی مسائل زیست‌محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را از نزدیک رصد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود داودآبادی دراین‌خصوص بیان داشت: ما در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در کنار توجه به موضوع تولید و گسترش فعالیت‌های صنعتی به رعایت مسائل زیست‌محیطی اهتمام جدی داریم و بر اساس رسالت اجتماعی که برای خود تعریف کردیم، این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم.
وی تأکید کرد: می‌خواهیم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در کنار رشد سریعی که در موضوع سرمایه‌گذاری، ‌ تولید و اشتغال تجربه می‌کند، ‌ در موضوع رعایت مسائل زیست‌محیطی نیز سرآمد باشد و به همین منظور با همکاری بهره‌برداران واحدهای تولیدی مستقر در منطقه، پایش سطح آلایندگی ناشی از فعالیت واحدها به‌صورت مداوم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین موضوع گسترش فضای سبز و درختکاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با استفاده از ظرفیت اقلیمی خوب منطقه به جد دنبال می‌شود که این موضوع نیز در کنار طرح‌های پایش آلایندگی واحدهای تولیدی، تأثیر بسزایی در ارتقا سطح استانداردهای زیست‌محیطی خواهد داشت.
گفتنی است بیش از ۲ هزار ۵۰۰ نوع محصول متنوع در این منطقه تولید و به کشورهای هدف صادر می‌شود؛ تمامی امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود در این منطقه ویژه در راستای تسهیل صادرات برنامه‌ریزی‌شده و باتوجه‌به نیاز بازارهای کشورهای اطراف به کالاهای متعدد و مناسب‌سازی هزینه‌های تمام شده کالاهای تولیدی در این منطقه، فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذارانی که محصولات صادرات محور تولید می‌کنند، در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم شده است.
در حال حاضر ۱۴۷ واحد تولیدی فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حال فعالیت هستند که تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها را شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهد.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/45041
اخبار مرتبط

نظرات شما