مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:

تخلفات زیست‌محیطی دریاچه نمک مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: بروز برخی تخلف‌ها از سوی واحدهای صنعتی در بستر دریاچه نمک محرز بوده و پیگیری‌های لازم برای برخورد با آن‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدحسین بازگیر در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها و ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های قم، اصفهان و سمنان از دریاچه نمک، نسبت به آینده دریاچه نمک با وجود بارگذاری‌های صنعتی و تخلفات زیست‌محیطی در این تالاب اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، احیای این تالاب ارزشمند و مدیریت کانون‌های گرد و غبار در استان در دستور کار دستگاه‌های ملی قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه تالاب‌های قم به ویژه تالاب مره و دریاچه نمک، نقش بسیار مهمی در بروز پدیده گرد و غبار در مرکز کشور دارند، خاطرنشان کرد: اگر این مناطق بر اثر غفلت و بی‌توجهی کاملا خشک شوند، ۲۵ درصد از جمعیت کشور با این بحران جدی مواجه خواهند شد.

بازگیر در پایان با اشاره به همکاری، هماهنگی و مشارکت استان‌های مجاور دریاچه نمک قم در جهت احیای این زیست‌بوم آسیب‌دیده در قلب کشورمان، تصریح کرد: دریاچه نمک و دیگر تالاب‌های استان قم به دلیل قرار گرفتن در انتهای حوضه آبریز، دارای اکوسیستم حساس و شکننده‌ای بوده و باید بسیار موردتوجه قرار بگیرد.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان‌های قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور می‌باشد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/45050
اخبار مرتبط

نظرات شما