معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان قم:

مقدمات ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید در قم فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اقدامات در حال انجام برای افزایش فرصت‌های شغلی، گفت: زمینه و مقدمات ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید در این استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن امیدیان اظهار کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم و با تلاش‌های انجام‌شده طی دو سال گذشته افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شده است.
وی نرخ بیکاری استان قم را حدود ۸.۵ درصد یادکرد و ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان قم در عرصه اقتصاد، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد است.
وی با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیاردتومانی تسهیلات اشتغال در سال مالی گذشته برای حدود ۵ هزار متقاضی، تصریح کرد: به‌واسطه اقدامات انجام‌شده طی دو سال گذشته، شاهد تثبیت و افزایش نرخ اشتغال در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی استان قم هستیم.
امیدیان همچنین با تأکید بر رویکرد مدیریت استان قم بر مردمی‌سازی اقتصاد، گفت: در همین راستا تلاش می‌شود تا از تأثیرگذار گروه‌های مردمی، تشکل‌ها، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در تولید و نظارت بر بازار بیش‌ترین استفاده انجام بگیرد.
وی از شناسایی بازارهای جدید تجاری به‌عنوان یکی از اهداف اقتصادی استان یادکرد و گفت: در همین خصوص طی ماه‌های گذشته توافقنامه‌هایی با برخی از استان‌های عراق باهدف بسترسازی حضور تجار، معرفی محصولات و عرضه تولیدات بومی استان قم در این کشور انجام‌گرفته است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/45089
اخبار مرتبط

نظرات شما