مدیرکل ثبت‌اسناد قم:

اسناد تک‌برگ ۷۰ درصد از اراضی زراعی قم صادر شده است

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم گفت: در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی استان تاکنون موفق به تثبیت و صدور اسناد مالکیت تک برگی کاداستری ۷۰ درصد از نقشه‌های کاداستر اراضی زراعی استان معادل ۵۵ هزار و ۴۴۰ هکتار شده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از روابط‌عمومی دادگستری قم، علی جوانی در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح حد نگار افزود: همچنین اسناد رسمی کاداستر حدود ۶۳ قطعه از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها معادل سه هزار و ۲۰۰ هکتار صادر شده که تعداد ۱۴ قطعه معادل یک هزار و صد هکتار آن مربوط به پنج‌ماهه سال جاری است.
اقدام مدیران در زمینه اجرای طرح حد نگار رصد می‌شود
معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه کاداستر از اسناد بالادستی است و باید دغدغه و اولویت همه ما باشد افزود: تمامی اقدام‌های مدیران استان در زمینه اجرای بهینه، سریع و کامل طرح حد نگار (کاداستر) به‌صورت محسوس و نامحسوس رصد می‌شود.
علی‌اصغر سلطانی، اهتمام به اجرای کامل حدنگاری اراضی ملی دولتی و منابع طبیعی را در کاهش ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی و پیشگیری از تعدی و تجاوز به بیت‌المال مؤثر خواند و اظهار داشت: هر گونه کندی و یا کوتاهی مدیران در اجرای این طرح به‌عنوان ترک فعل قابل‌پیگیری خواهد بود.
وی بر ضرورت همکاری اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان قم با اداره ثبت‌اسناد و املاک استان برای اجرای کامل کاداستر تأکید کرد و گفت: سامانه سحاک، سامانه هوشمند مدیریت و نظارت بر حدنگاری اراضی کشاورزی باید به‌صورت روزانه بررسی و در کمتر از پنج‌روز درخواست‌ها پیگیری شود.
سلطانی همچنین تشکیل کارگروه ویژه این امر و بررسی روزانه درخواست‌ها و اعلام گزارش مستمر آن به دادستانی را ضروری برشمرد و گفت: دادسرای استان قم حمایت کامل خود را از اجرای بهینه این طرح اعلام و برای رفع موانع و تسریع در اجرای آن دستورات قضایی لازم را صادر می‌کند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45121
اخبار مرتبط

نظرات شما