دبیر فدارسیون قایقرانی:

یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در مسابقات هانگژو قایقرانی است

دبیر فدراسیون قایقرانی گفت: تیم قایقرانی ایران به‌خصوص در بخش بانوان یکی از شانس‌های اصلی برای کسب مدال دربازی‌های‌آسیایی هانگژو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رضا صابونچی روز چهارشنبه در مجمع انتخابی هیات قایقرانی قم بیان داشت: تیم ایران با ۵ پاروزن در بخش بانوان و ۲ پاروزن در بخش مردان در این رقابت‌ها حاضر است که کسب مدال توسط بانوان پاروزن بسیار محتمل است.

وی با بیان اینکه مسابقات روئینگ بازی‌های آسیایی از امروز ۲۹ شهریور در هانگژو آغاز می‌شود افزود: پاروزنان ایران در نوبت صبح روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان، دونفره سنگین‌وزن بانوان، دونفره سنگین‌وزن مردان و در نوبت عصر روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن مردان و روئینگ چهارنفره سنگین‌وزن بانوان به رقابت با دیگر ورزشکاران کشورهای آسیایی می‌پردازند.

صابونچی تصریح کرد: این رقابت‌ها در روز دوم (۳۰ شهریور) در دور شانس مجدد و ۳۱ شهریور در دور نیمه‌نهایی پیگیری می‌شود و مرحله نهایی رقابت‌ها ۲ و ۳ مهر برگزار خواهد شد.

رقابت‌های بازی‌های‌آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین از ۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار که در آن ۴۸۲ رقابت در ۶۱ رشته ورزشی انجام می‌شود.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی نیز روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: قایقرانی با ۱۲۰ مدال المپیکی و ۱۴۰ مدال آسیایی جزو مدال‌آورترین رشته‌های ورزشی در سطح جهان است و باید به این رشته نگاه ویژه‌تری شود.

دبیر فدراسیون قایقرانی کشور عنوان کرد: باشگاه‌داری تنها راه رشد ورزش قهرمانی است و باید تعداد ۵ باشگاه فعال در این رشته ورزشی مانند سایر لیگ‌های ورزشی کشور دست‌کم به ۱۴ تیم حرفه‌ای برسد.

وی ادامه داد: رقم قرارداد بازیکنان قایقرانی از ۲ میلیون تومان در سال ۹۸ به ۱۵۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده و تلاش می‌شود در لیگ سال آینده این رقم به ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

دبیر فدراسیون قایقرانی در ادامه، گفت: هیات قایقرانی قم در بین ۳۳ هیات قایقرانی فعال کشور، جزو ۱۰ استان برتر در عرصه فعالیت، برگزاری مسابقات و کسب عناوین قهرمانی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت منابع آبی در قم، این استان توانسته موفقیت‌های خوبی را طی سال‌های اخیر به دست بیاورد.

دبیر فدراسیون قایقرانی کشور گفت: ورود جدی به عرصه باشگاه‌داری مهم‌ترین انتظاری است که از اداره کل ورزش و جوانان در خصوص رشته قایقرانی برای کشف استعدادهای برتر می‌رود.

مجمع انتخابی هیات قایقرانی قم، امروز با حضور دبیر فدراسیون قایقرانی برگزار شد و طی آن مجید ولی تنها نامزد این رشته با کسب ۱۲ رأی از مجموع ۱۲ رأی موجود برای چهار سال دیگر به صندلی این رشته ورزشی تکیه زد.




انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/45301
اخبار مرتبط

نظرات شما