وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بخشنامه‌های متناوب گمرکی ۴۰ درصد کاهش یافته است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در ۶ ماه نخست امسال تعداد بخشنامه‌های مکرر و متناوب گمرکی که موجب سردرگمی فعالان اقتصادی بوده است، کاهش ۴۰ درصدی داشته و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه سفر به قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز مولود حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) پس از ملاقاتی که امروز در محضر رهبر معظم انقلاب داشتیم، ملاقات دو ساعته با برخی مراجع عظام و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بلد طیبه حضرت معصومه (س)،  قم داشتیم که  هم گزارشی از اقدامات وزارت اقتصاد در دو سال گذشته خدمت بزرگواران ارائه دادیم و هم با توجه به حضور برخی معاونین درباره پیشنهادات و نکاتی که مراجع عظام و مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کردند مواردی مورد توجه و اولویت وزارت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیگیری مولدسازی دارایی‌های دولت با توجه به مصوبه شورای اقتصادی سران قوا اظهار کرد: استان قم در مولد سازی یکی از استان‌های پیشرو بوده که ثمره آن برای پروژه‌های عمرانی استان هزینه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای استقرار نظام هوشمند مالیاتی گفت: در حوزه های مالیاتی با توجه به هوشمند سازی تا حد ممکن مراجعه حضوری مودیان به ادارات مالیاتی کاهش یافته و در مقابل سهم استان‌ها از عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده بیشتر به استان‌ها بازگشته است که این نسبت در خصوص استان قم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل بیش از ۴ برابر بوده است.

وزیر اقتصاد یاد آور شد: درباره دغدغه‌های  امور شرعی در قرض‌الحسنه و صنعت بیمه با بیمه تکافل اقداماتی برای رفع این دغدغه ها انجام شده است.

خاندوزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و مصوبات هیات مقررات زدایی برای تسهیل و شفافیت فضای کسب و کار، این بخش را از دستاوردهایی عنوان کرد که گزارش آن به مراجع عظام اعلام شده است.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای کوتاه شدن تشریفات گمرکی تاکید کرد: در ۶ ماه نخست امسال تعداد بخشنامه‌های مکرر و متناوب گمرکی که موجب سر درگمی فعالان اقتصادی در گذشته بود کاهش ۴۰ درصدی داشته و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیگیری برنامه‌های بسته ۱۰ بندی مهار تورم و رشد تولید که در اردیبهشت‌ماه در دولت مصوب شد، گفت: به طور مستمر اقدامات و وظایف دستگاه‌ها درحال پایش است و امیدواریم با توجه به مدیریت انتظارات و بازار ارز در ماه‌های آینده هدف گذاری کاهش تورم نیز تحقق یابد.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/45565
اخبار مرتبط

نظرات شما