دادستان قم مطرح کرد:

کلاهبرداری با ترفند رسید جعلی در قم

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری متهم کلاهبرداری سریالی با ترفند ارائه رسید بانکی جعلی خبر داد و گفت: این متهم تاکنون به ۱۸ فقره کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی اقلام مصرفی در آگهی‌های سایت‌های واسطه‌گر اعتراف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب با اشاره به وصول شکایات متعدد افراد مال‌باخته به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای قم گفت: با صدور دستورات قضایی و پیگیری‌های شعبه ۱۶ دادیاری استان، متهم دستگیر و روانه زندان شد.

این مقام قضایی بیان داشت: متهم پس از انتخاب طعمه‌های خود از کالاهای آگهی شده در سایت دیوار با فروشندگان قرار ملاقات گذاشته و بعد از دریافت کالا با استفاده از برنامه پرداخت آنلاین از طریق گوشی خود مراحل انتقال وجه را نزد مال‌باخته انجام می‌داد؛ اما در همین حین با برنامه رسید ساز جعلی، رسید بانکی پرداخت جعلی را نیز آماده می‌کرد و به‌جای رسید واقعی، رسید ساختگی را به رویت فرد آگهی‌دهنده می‌رساند و از محل خارج شده و دیگر به تماس‌های آنان پاسخ نداده است.

 دادستان قم خرید برنج، گوشی طلا، لاستیک، روغن، دستگاه ps4، تلویزیون، یخچال و سایر اقلام مصرفی از فروشندگان جزء و غیرحرفه‌ای را از مواردی که این متهم با رسید جعلی خریداری نموده است عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۰ شکایت از مال‌باختگان با رسید جعلی از این متهم به ثبت رسیده است.
 

 دادستان قم در خصوص پیشگیری از این نوع کلاهبرداری به شهروندان هشدار داد: در هنگام معامله حتماً ارسال پیامک واریزی از سرشماره معتبر بانکی دارای مانده‌حساب خود را بررسی نمایند و یا برای اطمینان از پرداخت مبلغ از سوی خریدار برنامه بانکی موردنظر خود و صورت‌حساب‌های بانکی خود را ملاحظه و کنترل نمایند.

 

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45641
اخبار مرتبط

نظرات شما