مسئول گروه جهادی مصلحین:

۳۰۰ نفر به‌صورت مستمر تحت حمایت گروه جهادی مصلحین هستند

مسئول گروه جهادی مصلحین با اشاره به ارائه مشاوره‌های تخصصی حقوقی به نیازمندان، گفت: بیش از ۶۰۰ نفر تحت پوشش گروه جهادی مصلحین قرار دارند که در این میان بیش از ۳۰۰ نفر آنها به طور مستمر خدمات دریافت می‌کنند.

 محمد کرمی، یکی از جهادگران قمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به اینکه تأسیس گروه جهادی مصلحین از سال ۱۳۹۰، اظهار داشت: در ابتدا گروه جهادی مصلحین به‌صورت تخصصی در زمینه حقوق فعالیت می‌کرد و در این زمینه مشاوره‌های حقوقی در مساجد، بوستان‌ها و نمایشگاه‌ها به افراد ارائه می‌شد.

وی ادامه داد: در این زمینه توافقنامه‌ای هم با معاونت اجتماعی دادگستری بسته شد تا در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی که برگزار می‌شود مشاوره‌های حقوقی در اختیار گروه جهادی مصلحین قرار بگیرد.
مسئول گروه جهادی مصلحین با اشاره به اینکه گروه جهادی مصلحین از ۴۲ نفر حقوق‌دان تشکیل شد، گفت: در خدمت‌رسانی‌ها ابتدا سعی می‌کنیم در زمینه ارائه مشاوره حقوقی فعالیت کنیم و سپس در زمینه‌های دیگر اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا، گروه جهادی مصلحین هم در زمینه‌های ضدعفونی اماکن و معابر، تهیه پک‌های بهداشتی و معیشتی فعالیت کرده است.
کرمی در ادامه با اشاره به نوع جدید از خدمت در ایام کرونا، گفت: در این ایام بسیاری از جهادگران از وسایل شخصی خود استفاده می‌کردند که در برخی موارد وسایل آنها نیازمند تعمیر بود.
وی خاطرنشان کرد: در همین خصوص برنامه‌ریزی کردیم تا دو تعمیرگاه موتورسیکلت و دو تعمیرگاه خودرو باتوجه‌به حواله‌هایی که صادر می‌شود وسایل نقلیه جهادگران را رایگان تعمیر کنند همچنین سعی کردم در خصوص این خدمت گروه جهادی مصلحین در مساجد و پایگاه‌ها اطلاع‌رسانی کنیم تا همه جهادگران اطلاع داشته باشند.
مسئول گروه جهادی مصلحین عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌ها، گروه جهادی مصلحین در عرصه‌های عمرانی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی، کارآفرینی، اشتغال‌زایی و... هم فعالیت کرد و خانواده‌های تحت پوشش را به بیش از ۶۰۰ نفر افزایش داد که حدود ۳۰۰ نفر از این افراد نیازمند تحت پوشش مستمر بودند.
وی ابراز داشت: سعی کردیم نوع جدید از خدمت‌رسانی را در حاشیه شهر شروع کنیم. در این خدمت‌رسانی به حاشیه شهر مراجعه می‌کردیم و خدماتی که نیاز بود را ارائه می‌دهیم که یکی از خدمات ایجاد شغل از طریق کاریابی برای جوانان و سرپرستان خانواده و همچنین تهیه بسته معیشتی به ارزش یک میلیون تومان به حمایت بسیج سازندگی بود.
کرمی در ادامه افزود: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دادیم تا نیازهای دانش‌آموزان در لوازم‌التحریر، تحصیل، ورزش، سالن ورزشی، کلاس‌های فوق‌العاده و.... را رفع کنیم.
وی گفت: در نظر داریم در برنامه و خدمت جدیدی که می‌خواهیم شروع کنیم وقتی دانش‌آموزی در کنار گروه جهادی مصلحین قرار می‌گیرد با دوره‌ها و کلاس‌هایی که برای آنها برگزار می‌کنیم از تمام لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، تحصیلی و مذهبی در بهترین سطح قرار بگیرند.

انتهای پیام/۱۶۰


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/45705
اخبار مرتبط

نظرات شما