مدیرعامل مخابرات استان قم:

۱۴۰ هزار خانوار قمی تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دارند

مدیرعامل مخابرات قم گفت: ‌ در حال حاضر در چهار نقطه این استان تکنولوژی و نسل جدید ارتباطات ۵G نصب است و ۱۴۰ هزار خانوار قمی نیز تحت پوشش شبکه فیبر نوری خانگی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد حاج عینی با بیان اینکه توسعه فناوری‌های نوین با سرعت مطلوبی در حال انجام است، افزود: نصب ۵۰ سایت جدید نسل ۵G تلفن همراه و اجرای ۲۷ زون پروژه فیبر نوری خانگی در نقاط مختلف شهر قم در حال انجام است.
وی گفت: ‌شبکه فیبر نوری خانگی و تکنولوژی ۵G نقش شایانی را در ارتقای کیفیت، سرعت و پایداری اینترنت ثابت و سیار در سطح استان قم دارد و سرعت اینترنت شهروندان را تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: ضریب پوشش آنتن‌دهی در استان طبق آمار سازمان تنظیم مقررات در صدر کشور است و تاکنون هشت فاز توسعه‌ای ارتباطات سیار در این استان انجام و فاز ۹ نیز در حال انجام است.
حاج عینی یادآور شد: در حال حاضر در نقاط مشرف به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تکنولوژی و نسل جدید ارتباطات ۵G نصب و در حال ارائه خدمات است.
وی عنوان کرد: در سطح استان قم ۶۶۳ هزار شمار ثابت واگذار شده که ۴۸۳ هزار مورد از آنها فعال است.
وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در قم ۳۲ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۳۳ درصد می‌باشد.
حاج عینی در پایان گفت: مردم قم جهت بهره‌مندی از فیبر نوری خانگی می‌توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس حاصل نمایند و در خصوص ضعف در آنتن‌دهی ارتباطات سیار می‌توانند با سامانه ۹۹۹۰ ارتباط برقرار نمایند.
جمعیت شهری استان قم یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.
قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.


انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45890
اخبار مرتبط

نظرات شما