رئیس پلیس راهور استان قم مطرح کرد؛

شایع‌ترین علل تصادفات درون شهری در شهر قم چیست؟!

رئیس پلیس راهور استان قم از عدم توجه به جلو با مصادیق توجه به تلفن همراه، صحبت‌کردن با دیگر سرنشینان خودرو، توجه به تابلوهای تبلیغاتی، توجه به ویترین مغازه‌ها به‌عنوان شایع‌ترین علل تصادفات درون‌شهری در شهر قم یادکرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ غلامرضا صدفی، رئیس پلیس راهور استان قم پیرامون علل تصادفات درون‌شهری در قم، اظهار کرد: عدم توجه به جلو با مصادیق توجه به تلفن همراه، صحبت‌کردن با دیگر سرنشینان خودرو، توجه به تابلوهای تبلیغاتی، توجه به ویترین مغازه‌ها از جمله شایع‌ترین علل تصادفات درون‌شهری در شهر قم است.

 وی با بیان اینکه در ۷ماهه گذشته تصادف به دلیل صحبت‌کردن و یا نگاه به گوشی تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی، پلیس راهور اختیارات زیادی ندارد و وظایف ما به برخورد روزانه با تخلفات رانندگی محدود شده است.

 صدفی با اشاره به برخی تدابیر صورت‌گرفته برای برخورد با تخلفات رانندگی در شهر قم، گفت: تهیه موتورسیکلت هوشمند پلیس برای ثبت تخلفات از جمله این اقدامات است. موتورسیکلت هوشمند این قابلیت را دارد تا به هنگام حرکت در طول خیابان، تخلفات ساکن را نیز ثبت کند.

 وی همچنین در خصوص تخلفات شایع رانندگی در قم نظیر پارک خودرو در مناطق ممنوعه، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که باعث می‌شود این تخلفات اتفاق بیفتد، کمبود پارکینگ در شهر است که این موضوع در حیطه کاری شهرداری قرار دارد.

 صدفی با بیان اینکه تعاملات خوبی بین پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان با سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و استانداری وجود دارد، عنوان کرد: بااین‌حال از سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی انتظار می‌رود همکاری سازنده بیشتری در زمینه نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی و ترافیک داشته باشند تا معضلات و مشکلات ترافیکی به حداقل میزان ممکن برسد.

 وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تعامل پلیس راهور استان قم با اداره کل آموزش‌وپرورش استان را خوب توصیف کرد و در ادامه افزود: امید است که با همکاری خوب مردم، مسئولین و سازمان‌های مرتبط با ترافیک، تصادفات و تخلفات رانندگی کاهش یابد.



انتهای پیام/


منبع:قم نا
http://qomefarda.ir/45916
اخبار مرتبط

نظرات شما