رئیس جهاددانشگاهی قم:

مدیریت شهری قم نباید از گفتمان معماری و شهرسازی اسلامی فاصله بگیرد

رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه مدیریت شهری از این جمله رهبری که "نمادهای انقلاب در این شهر در معماری‌ها مشاهده شود" فاصله می‌گیرد، گفت: مدیریت شهری قم نباید از گفتمان معماری و شهرسازی اسلامی فاصله بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حامد حیاتی، رئیس جهاد دانشگاهی قم در همایش بنیادهای حامیان دانشگاه‌های منطقه ۴ که با حضور خیرین و رؤسای دانشگاه‌ها روز ۱۷ آبان‌ماه در دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب آنچه را که من تأکید می‌کنم، معماری و شهرسازی قم است، امروز کارهای بزرگی در قم دارد انجام می‌گیرد. ساخت‌وسازهایی انجام می‌گیرد؛ حتماً در این معماری‌ها باید ملاحظه کنند که معماری اسلامی باشد؛ نمادهای انقلاب در این شهر در معماری‌ها مشاهده شود؛ چون این شهر اسلام و شهر انقلاب است، گفت: به نظر بنده مدیریت شهری قم دارد از این جمله رهبری فاصله می‌گیرد و اگر بخواهیم به این سمت‌وسو حرکت کنیم باید از محققان و پژوهشگران رشته‌های معماری اسلامی در شهرسازی اسلامی بهره بگیریم و مطالعات شهری قم در این راستا حرکت کند.

 وی ادامه داد: طرح ساماندهی سکونتگاه غیررسمی اسماعیل‌آباد قم با همکاری جهاد دانشگاهی در راستای بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی این منطقه و کاهش آسیب‌های اجتماعی قم انجام شد.

 حیاتی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: جهاد دانشگاهی موظف است کارهای بر زمین‌مانده در استان‌ها را احصا کند؛ لذا در همین راستا جهاد دانشگاهی قم برای این موضوع آماده همکاری با مراکز مختلف استان برای رفع مشکلات استان است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45917
اخبار مرتبط

نظرات شما