مدیرکل راه و شهرسازی قم خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی در شهرک پرنیان قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان، گفت: از ابتدای آبان‌ماه عملیات ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار برای متقاضیان تخصیص شده در فاز اول شهرک پرنیان قم شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین زنجیرانی فراهانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: شهرک جدیدالتأسیس پرنیان در ۲۱ کیلومتر پردیسان، محدوده روستای قلعه چم قرار دارد که ساخت بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در بلندمدت سیاست‌گذاری شده و توسعه همه‌جانبه آن در دستور کار استان است.
وی افزود: در این شهرک عملیات ساخت واحد‌ها از ابتدای آبان‌ماه آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت دو سال ساخت خانه‌های این شهرک در فاز اول به پایان برسد.
زنجیرانی توضیح داد: فاز اول این شهرک ۱۷۰ هکتار است که  هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی نهضت ملی و یک هزار قطعه زمین جوانی جمعیت در این فاز احداث و یا واگذار می‌شود.
وی بیان کرد: در شهرک پرنیان، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی‌شده است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم واحد‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی با حداکثر ۱۰۰ متر زیربنا احداث می‌شود.
زنجیرانی اظهار کرد: متقاضیان فاز اول پرنیان، آن دسته از افرادی هستند که داخل پروفایل ثبت نامی آن‌ها تخصیص پروژه پرنیان درج شده است.
وی افزود: برای سایر متقاضیان که خواستار تخصیص در شهرک پرنیان هستند در فاز دوم و سوم به ترتیب ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری کارسازی خواهد شد.
زنجیرانی در خصوص نحوه ساخت واحد‌های شهرک پرنیان گفت: ساخت واحد‌ها به‌صورت واگذاری زمین انفرادی است که متقاضی با دریافت زمین، خود از ابتدا تا انتها نسبت به ساخت اقدام می‌کند و یا به‌صورت اسکلت و سفت‌کاری در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت تا وی به سلیقه و باتوجه‌به آورده خود، اقدام به تکمیل فضای درونی ساختمان کند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری صدا و سیما
http://qomefarda.ir/45926
اخبار مرتبط

نظرات شما