مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم:

حضور اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها مؤثر است

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بسیج می‌تواند در مسائل مختلف تأثیرگذار باشد پیرو این منویات، بسیج اساتید هم باید نقش‌آفرین بوده و حضور مؤثر در دانشگاه داشته باشد.

محمود علامه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: نشست سراسری ۳۰ هزارنفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور با شعار «استاد بسیجی کارآمدی نظام، حکمرانی، آزادی قدس و آرمان اسلامی» روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ساعت ۸:۳۰ صبح در دانشگاه معارف اسلامی در بلوار حضرت محمدامین (ص) در ابتدای خیابان جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم بیان داشت: در این جلسه سخنرانان متعددی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت،  جلسه نیز به‌صورت ویدئوکنفرانسی و به صورت سراسری خواهد بود در همین راستا در استان قم نیز این تجمع را به حضور جمعی از اساتید بسیجی خواهیم داشت و به‌صورت زنده با کل استان‌ها و کشور ارتباط برقرار خواهیم کرد همچنین این برنامه از شبکه‌های سراسری هم پخش مستقیم خواهد شد.

وی اضافی کرد: سخنرانان این جلسه رئیس محترم قوه قضاییه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، سردار سلامی فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس محترم شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و برخی سخنرانان دیگر خواهد بود.

وی عنوان داشت: برنامه کار این نشست به دو قسمت تقسیم شده است، بعد از سخنرانی سردار سلامی و حجت‌الاسلام اژه‌ای ارتباط با مرکز قطع شده و بحث برنامه‌های استان را پیگیری می‌کنیم.

علامه افزود: در برنامه استان سخنرانی فرمانده سپاه استان قم سردار موحد را خواهیم داشت، دو طرح علمی به‌عنوان طرح‌هایی مسئله‌محور استان و کشور  مطرح می‌شود و به‌صورت علمی این موضوعات به تبادل و گفتگو گذاشته می‌شود، و درنهایت بیانیه پایانی این همایش ۳۰ هزارنفری قرائت شده و با نظر و تأیید اساتید نشست سراسری پایان خواهد یافت.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم خاطرنشان کرد: باید همه مسائل کشور‌را  از طریق علمی و با پژوهش و فکر و اندیشه حل کنیم، لذا هیچ‌کسی صالح‌تر از نهادهای علمی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه برای حل مسائل کلان کشور نیست، لذا باید با کمک و استعانت از عقل، اندیشه، فکر و پژوهش همه مسائل کشور حل شود و هیچ نهادی به‌اندازه نهاد علم در این وضعیت رسالت بیشتری ندارد.

وی گفت: به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه مبدأ همه تحولات است و اگر تحولی چه منفی چه مثبت در جامعه ایجاد شود قطعاً نشان پویایی و عدم پویایی دانشگاه کشور است، اگر بنا باشد مشکلات جوامع حل شود باید بهای خوبی به علم داده شود و اساتید و مسئولین دانشگاه‌ها هم رسالت خودشان را در این زمینه حتماً ایفا کنند و در راستای احصاء مسائل و تدوین راهکارهای علمی برای حل مسائل تلاش کنند.

علامه اضافه کرد: مسئولین هم اگر از علم حمایت کنند همه مشکلات حل می‌شود شود اگر این راه را به درستی طی کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم مشکلی نخواهیم داشت و یا مشکلات حداقلی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بسیج می‌تواند در مسائل مختلف تأثیرگذار باشد پیرو این منویات، بسیج اساتید هم باید نقش‌آفرین باشد و حضور پررنگ‌تری داشته باشد ما هم به دنبال همین هستیم و در صدد پیداکردن این جایگاه و حضور پررنگ و مؤثر اساتید بسیجی دانشگاه‌ها برای حل مسائل نظام و انقلاب هستیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46136
اخبار مرتبط

نظرات شما