آغاز ثبت نام در اولین کنکور تربیت معلم از امروز

فرآیند ثبت نام در کنکور تربیت معلم که برای نخستین بار برگزار خواهد شد، از یکشنبه پنجم آذر آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » به منظور جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی قرار است برای اولین بار کنکور تربیت معلم همزمان با کنکور سراسری در روزهای  ۶ و ٧ اردیبهشت سال آینده برگزار شود.

فرایند ثبت نام این کنکور از امروز ۵ آذر آغاز شده و تا ١١ آذر ادامه خواهد داشت. متقاضیان کنکور تربیت معلم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در مهلت مقرر همزمان برای شرکت در کنکور سراسری و کنکور تربیت معلم ثبت نام کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندهای الحاقی ۱ و ۲ ماده ۹۲ لایحه برنامه هفتم، مصوب کردند تا پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هر سال در مقایسه با سال قبل حداقل ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. بنابراین جذب دانشجو در این دو دانشگاه برای سال ۱۴۰۳ نیز افزایش می‌یابد.

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره سن ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: قانونگذار گفته که حداکثر سن ۲۴ سال است و آنچه در دفترچه کنکور قید می‌شود مبنا است که امسال مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر سن داوطلبان بالاتر از ۲۴ سال باشد، افراد در سن بالا بازنشسته می‌شوند؛ اما معلمی کار انرژی‌بری است و یک ساعت تدریس با چند ساعت کار اداری برابری می‌کند. بنابراین اگر سن معلم از ۶۰ بگذرد، کار سخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر داوطلبان بالای ۲۴  سال دارند، می‌توانند از  طریق آزمون استخدامی به شغل معلمی وارد شوند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46264
اخبار مرتبط

نظرات شما