معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت:

نمایشگاه دستاوردهای مهاجران مفید است

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای مهاجران مفید است گفت: تشکیل سازمان مهاجرت نگاه به مهاجران از تهدیدمحوری به فرصت محوری تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی استان قم با حضور مسئولان استانی پیش از ظهر امروز در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم داود معصومی  اظهار داشت: از همه افرادی که چنین نمایشگاهی را راه‌اندازی کردند تقدیر می‌کنم؛ زیرا در جمهوری اسلامی چنین برنامه‌ای در حوزه فرصت‌سازی اتباع خارجی به‌صورت نمایشگاهی وجود نداشت، از سال ۵۸ که مهاجران افغانستانی وارد ایران شدند طبیعتاً اتفاقات متعددی رخ‌داده است، طی این ۴۰ سال دید فرصت‌سازی که امروز به مهاجران نگاه می‌شود درگذشته نبود و فرصت‌سازی حلقه مفقودی بود که از آن استفاده نشده است.

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ادامه داد: اکنون در جامعه پزشکی، فرهنگی، نخبگانی، هیئت‌های مذهبی، کارگاه‌های اقتصادی و... شاهد حضور اتباع هستیم، اینها  فرصت‌هایی است که انجام شده و وجود داشته که باید همچنان فرصت‌سازی کنیم البته باید بهره‌مندی طرفینی داشته باشم.

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت اظهار اضافه کرد: چالش‌ها و موانعی وجود دارد که موانع در سال‌های آتی به طور کامل رفع و حذف خواهد شد، اتفاقی که در این دولت رخ داد تشکیل سازمان مهاجرت بوده که نگاه به مهاجران از تهدیدمحوری به فرصت محوری تبدیل شد از جمله هوشمندسازی حضور اتباع در حال شکل‌گیری است و بازی دو طرف برد است.

معصومی تأکید کرد: در این میان مهاجران نیز باید کمک کنند اینکه دعوت می‌کنیم از فرهیختگان در برنامه‌ها و هم‌اندیشی‌ها حضور پیدا کنند؛ اما نمی‌آیند فردا هم توقعی نداشته باشند؛ زیرا خودشان عقب می‌کشند و این به صلاح نیست باید خودشان هم پای‌کار باشند.

وی تصریح کرد: مهاجران در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند به گفته حاج‌قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی عمود خیمه است اگر جمهوری اسلامی نباشد اثری از اسلام اصیل در دنیا نخواهد بود امروز دشمنان روزبه‌روز در حال ضعیف‌تر شدن هستند امروز رژیم صهیونیستی توسط هسته‌های مقاومت در حال فلج شدن است.

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال فتنه جدید هستند و می‌خواهد  بین ملت ایران و مهاجران افغانستانی تفرقه و جنگ راه بیندازند، مقام معظم رهبری در خصوص مهاجران افغانستانی کلمه "هم خانگی" را به کار می‌برند؛ یعنی اینها غریبه نیستند یکی از فرصت‌های چنین نمایشگاهی ایجاد می‌کند این است که مردم بدانند چه خدمت‌رسانی توسط اتباع انجام می‌شود.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46406
اخبار مرتبط

نظرات شما