یادداشت؛

مونوریل در مسیر بی‌بازگشت

مونوریل برای مسئولان تبدیل به برزخی شده است که هر روز حل آن مشکل‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  این روزها بار دیگر موضوع مونوریل داغ شده و هر روز اظهارنظرهایی جدیدی در این باره از سوی مسئولان شنیده می‌شود.
در جدیدترین اظهارنظر حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه و شروع فاز دوم آن از سمت پردیسان را مقرون‌به‌صرفه عنوان کرده است.
پیش‌تر آقامیری استاندار قم در دیدار با مدیران رسانه‌های استان نتیجه نهایی در این زمینه را موکول به نظر کارشناسانی کرده بود که به گفته وی قرار است تا پایان آذرماه نظر نهایی خود را بدهند.
این در حالی است که شروع اجرای فاز دوم این پروژه از پردیسان منوط به تکمیل فاز اول این پروژه است، قسمتی که حتی هزینه‌کردن یک ریال برای آن اسراف بیت‌المال است چرا که تکمیل آن هیچ توجیه علمی ندارد دلیل آن هم عدم وجود مسافر در این مسیر است.
اجرای فاز دوم آن هم باتوجه‌به این فاز اول از حدفاصل پارک‌سوار شمالی تا میدان مطهری در صورت تکمیل هم به دلیل عبور از سیمای بصری حرم حضرت معصومه (س) امکان اتصال به فاز دوم را ندارد عملاً این پروژه را ناقص می‌کند.
هر چند که اگر برای این مشکل هم راه‌حلی پیدا شود، هزینه ایجاد و بهره‌وری مترو که قرار است خط دوم آن در مسیر شمال به جنوب شهر و در نهایت به پردیسان منتهی شود بسیار به‌صرفه‌تر از مونوریل است.
البته نباید از گله‌ای هم از مسئولان فعلی داشت به‌هرحال مونوریل یک ارث شومی است که باید تعیین تکلیف شود؛ اما چه‌بهتر که در این تعیین تکلیف علمی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین تصمیم که خواست هر شهروند دلسوزی است گرفته شود.
البته می‌توان مونوریل را در همین سطح فعلی باقی گذاشت تا به‌عنوان نماد «یک تصمیم احساسی و لج‌بازی» آیینه عبرتی برای مدیران کشورمان باشد.
عباسعلی محمدی

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46465
اخبار مرتبط

نظرات شما