معاون استاندار قم:

نقشه بوستان‌های قم متناسب با مزار شهدای گمنام طراحی شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای خاک‌سپاری برخی شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری گفت: شهرداری در نقشه بوستان‌ها یک طراحی هویتی برای شهیدان گمنام داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، نقشه بوستان‌های قم متناسب با مزار شهدای گمنام طراحی شود - معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای خاک‌سپاری برخی شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری گفت: شهرداری در نقشه بوستان‌ها یک طراحی هویتی برای شهیدان گمنام داشته باشد.
به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابوالقاسم مقیمی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی آیین تشییع پیکر مطهر شهیدان گمنام در قم در سالن جلسه‌های معاونت اجتماعی استانداری افزود: اگر قرار است، مزار یک شهید در بوستان دفن شود، فقط یک مقبره کافی نیست، بلکه باید فضای موردنیاز برای برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های متنوع نیز مهیا شود.
وی اهمیت فضاسازی لازم برای تشییع پیکر مطهر شهیدان گمنام را مورد اشاره قرارداد و یادآور شد: برج‌های اذان شهرداری به هنگام تشییع شهیدان گمنام، صوت‌های مرتبط را پخش کنند.
مقیمی با بیان این مطلب که رژه موتوری نیروهای سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی نیز جز برنامه‌های آیین تشییع باشد خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز برای حضور باشکوه مردم و استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی، اطلاع‌رسانی دقیق را در دستور کار قرار دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، مستندسازی تشییع پیکر مطهر شهیدان گمنام را ضروری عنوان کرد و افزود: به طور حتم این اقدام، در ماندگاری شهیدان گمنام مؤثر خواهد بود، چون مادران وقتی ببینند فرزندانشان با این عظمت گرامی داشته شده و از آنان تجلیل می‌شود، آرامش قلبی بسیاری پیدا خواهند کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز در این جلسه گفت: تعیین پیکر مطهر شهید گمنام برای تدفین در نقطه‌ای خاص، مشروط به ساخت یادمان در آن مکان است.
حجت‌الاسلام علی لقمان پور همچنین با اشاره به مصوبه انجام شده برای دفن پیکرهای مطهر شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس در نقاط مختلف شهر قم خاطرنشان کرد: برخی از این مکان‌ها فاقد یادمان است، به همین علت با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت‌گرفته، مقرر شد، خاک‌سپاری انجام شود، به شرطی که تا سه ماه آینده شاهد احداث یادمان باشیم.
وی در ادامه تأکید کرد: باتوجه‌به تعهد ارائه شده به بنیاد حفظ آثار کشور، دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف استان مساعدت کنند تا به‌سرعت یادمان ساخته شود.
لقمان پور با ذکر این نکته که طبق دستورالعمل بنیاد حفظ آثار کشور، یادمان‌های شهیدان گمنام باید در دسترس عموم مردم باشد یادآور شد: ما اعتباری برای ساخت یادمان نداریم، ولی هر مجموعه‌ای که برای شهید گمنام درخواست داده، موظف به احداث بنای یادبود آن نیز است.
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه آیین تشییع هشت شهید گمنام جنگ تحمیلی ۲۶ آذرماه جاری هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد گفت: این آیین از ساعت هشت با اجتماع عزاداران فاطمی در صحن امام‌ رضا (ع) حرم حضرت معصومه‌ (س) آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: شهرک صنعتی شکوهیه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین بوستان‌های حافظ، لاله، شهریار و شهدای آذر برای دفن پیکر مطهر شهیدان گمنام انتخاب شده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46534
اخبار مرتبط

نظرات شما