نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

مرگ بنگاه‌های خبرپراکنی بعد از آشکارشدن حقایق

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل اصلی که مردم دیگر به رسانه‌های معاند اعتماد نمی‌کنند این است که مسائل و رویدادهای زیادی را از نزدیک مشاهده می‌کنند که این رسانه‌ها عکس آن را بیان می‌کنند این‌گونه این رسانه‌ها دچار مرگ قطعی می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: رسانه‌های نظام سلطه امروز ابزار مهم این نظام هستند که چند هدف در این رسانه‌ها دنبال می‌شود از جمله وارونه نشان‌دادن واقعیات، تا در جایی حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از موارد مسائل کوچک در جهان را بزرگ نشان داده و مسائل و حوادث بزرگ را کوچک نشان می‌دهند همه این‌ها بر اساس اهداف خودشان برنامه‌ریزی‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌های متعددی از این وارونه نشان‌دادن حقایق از زمان تشکیل این رسانه‌ها می‌توان مثال زد رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، ایران اینترنشنال، من و تو و سایر رسانه‌های ضدانقلاب و سلطنت‌طلب‌ که علیه مردم ایران و افکار عمومی مردم ایران شایعه‌پراکنی می‌کنند.

ذوالنور تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی که مردم دیگر به این رسانه‌ها اعتماد نمی‌کنند این است که مسائل و رویدادهای زیادی را از نزدیک مشاهده می‌کنند که این رسانه‌ها عکس آن را بیان می‌کنند به طور مثال راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس که مردم ایران به‌صورت میلیونی در آن شرکت می‌کنند در این رسانه‌ها به‌عنوان چند ۱۰ یا چند ۱۰۰ نفر آمار اعلام می‌شود و یا در زمان اغتشاشات تجمع محدود چند نفر را تجمع میلیونی معرفی می‌کنند.

امپراتوری دروغ حقایق و دروغ را در هم می‌آمیزند 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه‌های نظام سلطه برای تحقق اهداف مدنظر خود و برای اینکه مخاطب را جلب کنند و مخاطب هم حرف آن‌ها را بپذیرد حقایق و دروغ را در هم می‌آمیزند به طور مثال شبکه بی‌بی‌سی که دارای سابقه چند دهه‌ای است و کاملاً یک بنگاه دروغ‌پرداز حرفه‌ای و کارکشته است و کاملاً با اصول روان‌شناسی و روش‌های حرفه‌ای رسانه‌ای روی مخاطب کار می‌کند.

وی اضافه کرد: این رسانه ۱۰ خبر حقیقی و آنچه که در کشور وجود دارد و مردم هم از آن آگاه هستند را منتشر می‌کند و در کنار آن یک خبر دروغ  برای رسیدن به اهداف خود را نیز منتشر می‌کند این‌گونه مخاطب مقایسه می‌کند که ۱۰ خبر قبلی این رسانه حقیقت داشته پس این خبر دروغ نیز حقیقت دارد.

وی تصریح کرد: این‌گونه است که این رسانه‌ها بر ذهن مخاطب تسلط پیدا می‌کنند از این روش در طول این چند دهه بسیار ماهرانه استفاده کردند البته برخی از رسانه‌ها هم به‌عنوان رسانه‌های اقماری حول محور اصلی سناریوی عملیات روانی و جنگ نرمی که نظام سلطه دارد ایجاد می‌شوند.

ذوالنور افزود: برخی از این رسانه‌ها موفق می‌شوند دوام بیشتری داشته باشند و برخی‌ها نیز باتوجه‌به اینکه باعجله و صرفاً برای مقطعی ایجاد شده‌اند که نقش و مأموریتی را اجرا کنند و بعد از آن یا ماندگار می‌شوند یا تعطیل می‌شوند، مانند ایران اینترنشنال که یک بنگاه خبرسازی است که ایجاد شده و از طرف کشورهای عربی منطقه حمایت شده و در اروپا کار می‌کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مقایسه ایران اینترنشنال با رسانه الجزیره می‌توان پی برد که قدمت رسانه الجزیره بیش از ایران اینترنشنال است الجزیره با یک سیاست درازمدت در حال انجام فعالیت است و در برخی جاها موضع‌گیری‌های مثبت و منفی نیز دارد و یک روش خاصی دارد؛ اما ایران اینترنشنال صرفاً برای تخریب جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است و کاملاً شتاب‌زده و عریان وارد عرصه درگیری می‌شود و در مقطعی مانند فتنه سال ۹۸ و اغتشاشات سال گذشته روی برخی از مخاطبین اثر گذاشته‌اند؛ اما وقتی گردوغبار فتنه خوابید و حقایق آشکار شد دیگر نتوانسته‌اند تأثیرگذار باشند.

تعطیلی بنگاه‌های دروغ پراکن با قطع حمایت مالی اربابان

وی از افزود: از طرفی وقتی پشت پرده‌ دروغ‌های رسانه‌ها آشکار می‌شود اعتماد مخاطب به این رسانه‌ها سست می‌شود و با آشکارشدن حقایق اعتماد کاملاً از این رسانه‌ها سلب می‌شود وقتی اعتماد سلب شد رسانه دیگر نمی‌تواند تأثیرگذاری داشته باشد و افرادی که به این رسانه‌ها مأموریت داده‌اند انگیزه‌ای برای حمایت از این رسانه‌ها ندارند؛ بنابراین یا مرگ اینها به‌صورت قطعی فرامی‌رسد یا یک رسانه بدلی و نیابتی دیگری را راه‌اندازی می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همان‌طور در بسیاری از رسانه‌های داخلی این موضوع وجود داشته که رسانه‌هایی که قارچ‌گونه رشد می‌کنند بعد با شیب تند تخریبی به مسائل ورود پیدا می‌کنند بعد از یک مدت فروکش کرده و تعطیل می‌شوند؛ زیرا اعتماد مخاطب با افشای پشت پرده دروغ‌هایی که گفته شد سلب می‌شود.

ذوالنور اظهار کرد: رسانه‌هایی که خط‌مشی آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی و با مردمی که پای انقلاب ایستادند متفاوت است ممکن است چند صباحی مخاطبی را جذب کنند؛ اما در درازمدت باتوجه‌به این‌که مردم ما بصیر هستند بعد از فرونشستن غبار فتنه متوجه می‌شود که به بازی گرفته شده‌اند و این رسانه‌ها از آن‌ها سوءاستفاده کردند دیگر به آن‌ها اعتماد نکرده و دیگر آن رسانه را دنبال نمی‌کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مخاطبین این رسانه‌ها باید دقت کنند؛ زیرا امروز بازار خبرهای رسانه‌ای داغ است و گاهی ممکن است تهمت، دروغ و انتصابات غلط به افراد داده شود پس خیلی زود نباید تحت‌تأثیر این اخبار قرار بگیرند؛ بلکه باید دامنه تحقیق و مطالعه خود را افزایش دهند.

ذوالنور عنوان داشت: البته مردم بصیر ما نیز نشان داده‌اند که در طول فراز و نشیب‌های انقلاب پای اعتقادات و ارزش‌های خود ایستاده‌اند و اگر زمانی هم تحت‌تأثیر بعضی از این القائات دروغ رسانه‌ای قرار گرفته‌اند به‌محض آشکارشدن حقایق موضوع را جبران می‌کنند؛ زیرا دارای فهم و بصیرت بالایی هستند.

وی تأکید کرد: مردم اگر دلخوری، ناراحتی، گلایه و شکایتی از دستگاه‌های داشته باشند مطالبه‌گری می‌کنند و اگر نسبت به مسئولان عتاب داشته باشند به معنای این نیست که آن‌ها از نظام و انقلاب دست کشیده‌اند بلکه می‌خواهند مسئولان به خط اصلی انقلاب بازگردند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46535
اخبار مرتبط

نظرات شما