مرجع تقلید شیعیان:

دانشگاه باید محلی برای ترویج گفتمان انقلاب باشد

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: دانشگاه‌ها باید در کنار علم پژوهی و دانش‌افزایی، محلی برای ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله نوری همدانی، وی روز چهارشنبه در دیدار حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و هیأت همراه، با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در جهاد تبیین و اعتلای سطح علمی و فرهنگی کشور افزود: دانشگاه و دانشگاهیان نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی و توسعه کشور در سال‌های پس از جنگ داشته‌اند و امروز توسعه و رشد روزافزون کشور مرهون پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی این مراکز است.
وی در ادامه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت کشور را تقویت نماید.
این مرجع تقلید، جهاد دانشگاهی را فرزند مبارک انقلاب اسلامی دانست و از آن به‌عنوان قلب تپنده علم و فناوری کشور یادکرد.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای شهید کاظمی آشتیانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن، دانشمندان و نخبگان این مرزوبوم را هدف قرار داده است. یک روز با ترور فیزیکی و روزی دیگر با ترور شخصیتی و فکری؛ البته که نتوانستند و قادر نخواهند بود قطار پیشرفت کشور را مختل کنند.
وی با اشاره به نامه پنجم امام علی (ع) در نهج‌البلاغه تأکید کرد: شغل، مسئولیت‌آفرین است و شما مسئولید. هر چند پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت فضایی و موشکی، هوش مصنوعی و رباتیک، درمانی و پزشکی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، فولاد، هسته‌ای و غیره حاصل شده است؛ اما دشمن می‌کوشد تحت عناوین مختلف و هجمه رسانه‌ای جوانان نخبه کشور را به مهاجرت به کشورهای غربی ترغیب نماید، باید با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره این رویه را از بین برد که نیازمند عزمی جدی و حرکتی جهادی است.
آیت‌الله نوری همدانی همچنین با تأکید بر اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سلامت جامعه افزود: از دیدگاه اسلام و قرآن هر انسانی سه نوع مسئولیت برعهده دارد؛ مسئولیت‌های خودشناسی، اجتماعی و شغلی. یکی از مصادیق بارز مسئولیت‌های اجتماعی در اسلام موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است. نباید این موضوع مهم در جامعه به‌خصوص جامعه دانشگاهی نادیده گرفته شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46574
اخبار مرتبط

نظرات شما